Sauna Belt
Vet inte riktigt vart den här frågan passar, så jag placerar den i två forum :)
Någon som testat tv-shops "fantastiska" saunabelt? Usch, jag vet att man inte ska tro på det, men man vet ju aldrig :/
Vet inte riktigt vart den här frågan passar, så jag placerar den i två forum :)
Någon som testat tv-shops "fantastiska" saunabelt? Usch, jag vet att man inte ska tro på det, men man vet ju aldrig :/
Allt man tappar är vätska. FInns inga undermedel eller genvägar om man vill gå ner i vikt. Det handlar om att äta sunt och att motionera...
JennyP;
Jo men enda stället jag inte är så nöjd med är magen. tänkte mer på att ur "punkförbränningsvinkeln" så kanske det var bra!
Sanningen är att bastubadande inte heller hjälper, så varför skulle saunabältet göra det när det bygger på en ofungerande princip?
Enbart vätskeförlorande!! Gå inte på nått så fånigt som denna hemska reklam!! *urk*
Då handlar det om att träna rätt just magområdet. Varför inte ta dig till ett gym och boka tid med en personlig tränare för tips på vilka övningar som hjälper just dig!
Nej nej nej!!!!! om du vill ha smalare mage gäller bara att gå ner i vikt! Att träna magmusklerna enbart ger ingen tvättbräda om det är massa fett i vägen. Men träning är ju bra för att bränna kalorier men tar inte bort fett enbart på magen utan på hela kroppen och stärker magmuskulaturen vilket är bra för hållningen och för att bränna kalorier medan man utför det samt efteråt.
Man kan inte punktförbränna! Gå ner ett par kilo i vikt så ordnar sig nog magen. Kram
träna hjälper visst. oavsett om man tränar bara magen, så är det ju fortfarande träning. och träning hjälper.
även om man inte kan punktförbränna fett så blir musklerna på magen fastare, vilket kan både kännas och se ut som att man är smalare.
Jessica78
Förlorar man inte vikt om man tränar? Och varifrån har du fått höra att det gäller att minska i vikt om man vill ha en tvättbräda?
Min systers personliga tränare håller inte alls med dig. Enligt honom handlar "fett" i magen egentligen INTE om själva fettet, utan skvallrar istället om magmuskler som inte är tillräckligt trimmade. Alltså har du magmuskler som inte är tränade kommer din mage att alltid se lite "fläskig" ut oavsett hur smal du sedan är.
Jag förstår dessutom inte din resonemang om citat:
"..att om du vill ha smalare mage gäller bara att gå ner i vikt!"
Den normala människo kroppen förlorar väl fett när man väl börjar träna! Följande ekvation gäller om man vill minska i vikt:
Ökad aktivititet + rätt typ av mat =
viktminskning
När man tränar kanske det inte syns direkt på vågen, eftersom fettet omvandlas till muskler och muskler väger mer. Men vem bryr sig egentligen? Har du alla muskler i god kondition ser du ju smal och vältränad ut.
För att förklara mitt inlägg. Vill man ha en "tvättbräda" (vilket kanske inte så många tjejer vill iofs, eller kan få) så gäller det att träna magmuskulaturen samt förlora fettmassa. Om man bara tränar magen och har fett utanpå musklerna kommer inte rutorna att synas. Därmed inte sagt att man inte ska träna magen. Och är man bara smal o otränad får man ingen tvättbräda. Men vill man enbart ha en smalare mage är enligt min mening det enklast att gå ner några kilon.
Självklart har Pixelina rätt med sin ekvation! Det är ju det ultimata och bäst långsiktigt. Tycker självklart att det är viktigare att träna än att banta, det är så självklart för mig att jag kanske uttryckte mig otydligt. Jag kanske förutsatte att personen tränade och fortfarande hade fett på magen och för att då få fram muskulaturen måste man nog gå ner lite i fettprocent. Jag tycker ofta att många klagar på att de inte får snygg mage trots att de gör 100 situps om dagen och det beror ofta på att de har fett i vägen.