• Sarge
    Äldre 27 Jun 07:54
    13268 visningar
    22 svar
    22
    13268

    Håravfall !! HJÄÄÄLP !!!!!!!

    Hej !

    Jag är orolig...

    Jag har börjat tappa hår, helt plötsligt & jag vet inte varför ?
    Någon som har några idéer ?
    Vem ska man kontakta ?

    jag har ett långt, tjockt obehandlat hår....använder inga "kemikalier" i håret utöver schampoot..äger ingen hårtork & har aldrig färgat håret

    Det lossnar skitmycket hår när jag borstar det & jag är skitnojjig för att tappa min "enda tillgång"....

    Hjälp,
    Sarge

  • Svar på tråden Håravfall !! HJÄÄÄLP !!!!!!!
  • Sarge
    Äldre 1 Jul 15:42
    #0

    Vi får väl se vad doktorn säger.....det är säkert av stress det kommer

    Gravid är jag inte...har mens nu

  • manzan­ita
    Äldre 1 Jul 16:13
    #0

    jag hade en kompis som hade samma problem som du! tyvärr sa hennes doktor att hennes problem inte var någon prioritering..! hon menade att hon inte ville flintis och han sa någon i stil med "ja, vi får hoppas att det inte blir så.."
    de gjorde dock en massa tester på henne men allt var som det skulle-därför kunde de inte göra något mer..

    anyway, hon gick sedan på eget initiativ och fick några sessions med akupunktur..sakta men säkert kom håret tillbaka-detta tog bara några veckor faktiskt! ett tips :)

  • Labuli­na
    Äldre 1 Jul 16:25
    #0

    Sarge: du har inte börjat eller slutat med p-piller?
    Hormonförändringar kan göra mycket med håret. Mitt blev tex torrt och trassligt plus att mer trillade av när jag slutade med pillrena.

  • Sarge
    Äldre 1 Jul 16:41
    #0

    Labulina
    Nope, inte slutat med mina piller...

    manzanita:
    Visst är det "kul" med doktorer som inte förstår ens problem...herregud det är väl för fan inte normalt att tapppa håret, då är det ju nåt som är FEL...

  • pickol­ina
    Äldre 1 Jul 21:48
    #0

    Prata med din frisör, du kanske inte behöver gå till läkaren.. Jag började tappa extremt mycket hår och gjorde det ett bra tag. Nämnde det för min frisör och han kollade hårbotten och sa att det såg normalt ut för det nya håret var på väg upp redan... Mycket riktigt, efter ca:1år av hårtappande så har jag nu slutat att tappa så mkt hår...

  • Sarge
    Äldre 3 Jul 10:47
    #0

    Har "visat upp mig" hos frissan....allt såg normalt ut, men han rekomenderade mig att gå å kolla hos doktorn för säkerhets skull.....han trodde dock att det var stressrelaterat & det är det säkert...stressar alldelles för mkt !
    På torsdag ska jag ta prover hos läkarn, sen får vi se....
    håll tummarna !

  • Jen78
    Äldre 3 Jul 15:53
    #0

    Jag brukar tappa mycket hår vart 5 år ungefär... E väl min hårcykel.
    Första gången jag riktigt märkte av det fick jag smått panik för jag tappar verkligen massor men nu vet jag ju vad det handlar om. Men trist e det...

  • guldlo­ck
    Äldre 3 Jul 17:05
    #0

    Hej, jag har hört att ens hårcykel är ungerfär 7år och att man under vissa perioder kommer att tappa mer hår än i vanliga fallm vilket också ska vara helt normalt. Men det är klart har man börjat oroa sig tror jag att det är lika bra att boka in ett doktorsbesök, så att man inte oroar sig i onödan, för det om något kan nog få en att tappa hår. Kram

  • pickol­ina
    Äldre 3 Jul 17:27
    #0

    Sarge

    Vad bra att allt såg normalt ut, hoppas att allt ser bra ut hos läkaren oxå...

  • Paulii­ina
    Äldre 11 Aug 00:02
    #0

    JAG har haft exakt samma problem som du, jag bara tappade en massa.. helt utan anledning. en av mina kompisar sa att jag skulle gå till en av hennes kompisar. jag gjirde det. där masserade hon mina fötter sedan fick jag ett jätte bra shampoo & balsam. Aloervera. finns på hälsa & kost butiker ! jag lovar. första tvätten & ditt hår mår bra igen.-

  • Blomma­n24
    Äldre 11 Aug 18:56
    #0

    Hej sarge.

    Jag hade liknande problem för 1/2 år sedan. Gick till våc och det var vitaminbrist. Jgag tappade alltså skitmycke hår.

    Det är min enda chansning på vad det kan vara.

    Kram Sissi

  • aug 06
    Äldre 11 Aug 19:14
    #0

    Jag har hört att b vitamin ska vara bra för både hår och naglar du kanske ska testa det.

Svar på tråden Håravfall !! HJÄÄÄLP !!!!!!!