försvinn dumma cysta!!
Nån som vet hur lång tid det kan ta innan en cysta på äggstocken försvinner? Har hört allt från nån vecka till några månader... Vissa försvinner visst inte alls heller?
Nån som vet hur lång tid det kan ta innan en cysta på äggstocken försvinner? Har hört allt från nån vecka till några månader... Vissa försvinner visst inte alls heller?
min försvann en månad efter upptäkt ungefär, men då hade den spruckit innan också, vet inte om det hade någon betydelse, men då hade den nog suttit där några månader i allafall
Hej tjejen. har haft några som försvunnit av sig skälva o några som tagits bort med hjälp av skrapning.
Om det är stora cystor o de spricker själva kan det göra ganska ont när "rugan" lossnar.
Skulle konsultera min läkare om jag var du.
Självklart ska du prata med din läkare.
Har själv haft en cysta som var tvungen att opereras bort (tyvärr med hela ena äggstocken). Nu är det ju inte så illa för alla... men du måste nog ändå kolla upp det med någon som vet.
Lycka till!
Har haft en som en clementin på ägg stocken som opererades bort, det gick bra allt kvar. Kolla med din läkare så slipper du "bära på oro".
Hur vet man att man har en cysta? Ser dom det nar man tar cellprov fran livermodstappen?
Min såg dom när dom gjorde ett iltra ljud för att kolla hur det såg ut.Obs ej en grav, utan en hälso koll.
Nej, vissa försvinner inte men behöver inte varar farliga heller. Min läkare sa att cystor är som finnar, de kommer och går och vissa har fler än andra..