• vit
    Äldre 20 Jun 21:56
    4099 visningar
    8 svar
    +1
    8
    4099

    jazzband till mingel sökes

    Är på jakt efter ngn/några som kan spela live när våra gäster anländer. Kanske en saxofonist eller ngt litet jazzband, duo/trio. Ngn som har ngt tips??

  • Svar på tråden jazzband till mingel sökes
  • Lisa1
    Äldre 20 Jun 22:09
    #0

    Jag skulle satsa på en duo eller trio. Trio blir nog snyggast. Kontrabas + saxofon/trumpet alt elpiano (om utrymmet och tekniken tillåter) + ev. ett mindre trumset. Var kommer vigseln att äga rum? Ett hett tips är ju musikhögskolorna, men deras telefonväxlar kan säkert vara stängda nu på sommaren. Försök annars få tag på en enskild musiker som spelar det aktuella instrumentet, och kolla om han/hon ingår i någon ensemble eller "gäng kompisar som spelar för kul skull". Oftast är det "någon som känner någon"...

  • melodi­ca
    Äldre 20 Jun 22:33
    #0

    Hej!
    Jag hörde en jazztrio på en skolavslutning som jag kan tipsa om. Fick en mailadress nalle@musician.org.
    Lycka till!

  • dansry­tm
    Äldre 20 Jun 22:56
    #0

    Hej!
    Var gifter ni er? Jag bor i malmö och känner till en hel del jazzmusiker här i området.

  • Jonne
    Äldre 21 Jun 00:37
    #0

    Vi är en trio på bas, piano och trumpet som gärna spelar! Hör av till jonne.b@gmail.com

  • Jyri
    Äldre 21 Jun 00:48
    #0

    Hej!
    Evergreen lady föreslår jag.
    Annars hittar du säkert någon på Artistbanken eller Covering t ex.

  • soulbi­rd
    Äldre 29 Jun 12:13
    #0

    Har du kollat med Cecilia Ray?
    Har hört henne många gånger både under vigsel, mingel och fest. Superbra!

  • Äldre 28 Jun 18:29
    #7

    Hej! jag är saxofonist / sångerska och spelar på många liknande tillställningar med min syster som spelar piano och / eller trummor. Beroende på hur ni vill ha det!
    vi båda jobbar som frilansande musiker/kompositörer.

  • Äldre 6 Jul 12:56
    #8

    Hej!

    Jag är jazzsångerska och har en jazzkvartett som spelar mingelvänlig jazz till olika typer av tillställningar, nu närmast ett trädgårdsbröllop. Kvartetten består av fyra erfarna och professionella yrkesmusiker med lång erfarenhet. Instrumenten i kvartetten är sång, piano, trummor och kontrabas. 

    Du hittar mer info om mig på www.amandaekberg.com eller så kan du ringa för enklast kommunikation: 070-3603376.

    Hoppas vi hörs!

    /Amanda

Svar på tråden jazzband till mingel sökes