Jag har också brutit med min syster, sedan flera år tillbaka.
Alla har vi väl våra olika skäl, huvudsaken är att det känns rätt. Även om man är syskon behöver man ju inte ha så mycket gemensamt. Det skiljer 8 år på oss.
Våra föräldar är skilda sedan jag var 1 år och hon 9. Jag har alltid bott hos mamma och min syster hon pappa. Det finns otroligt mycket avundsjuka från hennes sida pga av att mamma har det bättre ställt än pappa och jag dämed haft det bättre. Sen att jag är smal, sambo och har ett bra jobb gör ju inte saken bättre då hon är överviktig, singel och trivs ej med sitt jobb. (inget ont alls om överviktiga men för henne har det varit ett stort dilemma)
Varken jag eller min syster bor i samma stad som våra föräldrar, vi bor inte heller i samma stad. Det innebär att vi under långa perioder inte behöver ses men under de perioder vi båda är "hemma", vid tex högtider, så måste vi bo under samma tak. Ingen av oss har i dag kontakt med vår pappa utan bor då hos vår mamma.
Det är bara att bita ihop, för vår och för mammas skull.
Om det inte vore för mamma skulle vi aldrig ses eller höras av. Jag saknar henne aldrig när vi inte ses, vi har helt enkelt inget gemensamt, inget att prata om.
Vi har en yngre syster oxå, halvsysyter på pappas sida som vi båda har bra kontakt med. Hon och jag ses ofta, hon är en av mina bästa vänner medan min storasyster och hon ses då och då.
Gud vad krångligt det blev, låter som värsta konstiga familjen...
Hur som helst, gör det du känner är rätt, strunta i vad andra tycker. Tänk på dig själv och vad du mår bra utav. Blod må vara tjockare än vatten men man kan inte stå ut med vad som helst bara för att man är släkt.
Lycka Till!