• Tigger­ibus
    Äldre 3 Jun 07:35
    11153 visningar
    20 svar
    20
    11153

    Celluliter vs bristningar

    Hej tjejer!
    Vad är skillnaden mellan celluliter och bristningar? Jag har en del "sprickbildningar" på rumpan, är det bristningar eller celluliter? Vad det nu än är, kan man göra något åt saken? Kan säga att jag äter sunt och tränar flera gånger i veckan, om nu någon tänkt föreslå det som en lösning..!! ;o)

  • Svar på tråden Celluliter vs bristningar
  • fruSol­li
    Äldre 3 Jun 08:02
    #0

    celluliter är när huden ser bubblig ut pga att fetcellerna inte är helt släta, det syns som gropar där man har fet på kroppen. det är inte farligt och olika människor har mer eller mindre.
    det blir bättre om man går ner i vikt efterson fetvävnaden i kroppen minskar.

    bristing (det du beskriver) syns som lila steck på huden. får man när huden inte hinner kompensera för att man snabbt går upp i vikt eller tex när man blir gravid och magen växer fort.
    bristningar bleks och försvinner med tiden, man kan inte göra något speciellt åt det. man kan förebygga tex bristningar på låren igenom att hålla vikten eller om man ska gå up i vikt att göra det långsamt.
    har man bristningar på låret tex oxh vill ha en kort kjol och tycker att bristningarna är besvärande kan man lägga på lite täckcreme, allså typ sånt man har i ansiktet.
    bristningar är itne helt ovanligt att tjejer får på brösten i puperteten.

    så slutsatsen är att du inte kan träna bort dina probem, mer än att hålla vikten för att undvika mer bristningar.

  • Tigger­ibus
    Äldre 3 Jun 08:50
    #0

    hmmm... men det jag har stämmer inte med någotdera..! Det ser alltså ut som jag har sprickor i huden. tycker nog inte att det stämer ändå med celluliterna som du beskriver, men några lila sträck är det absolut inte! Om jag slätar ut huden (drar lite med händerna) då är jag liksom blek där, så det blir bleka streck. Är det någon som förstår vad jag menar? Kanske ska lägga in en bild - ha ha ha ha !!!

  • vitsip­pa-78
    Äldre 3 Jun 08:53
    #0

    Tiggerbus:

    Jag har samma på sidan av mina lår, och det är bristningar!
    Mina är inte lila, som många andra beskriver dom, så jag tror det varierar från person till person.
    Men som sag så kan man inte träna bort bristningar tyvärr!

  • Tigger­ibus
    Äldre 3 Jun 08:58
    #0

    skit också! kan man gör något annat än träna då? massage..? krämer?

  • Xena
    Äldre 3 Jun 08:59
    #0

    Nej, de kan komma att försvinna med tiden.

  • vitsip­pa-78
    Äldre 3 Jun 09:05
    #0

    jag vet inte om dom försvinner?? men dom syns mindre och mindre med tiden...så har jag uppfattat det iallafall. Men det är säkert också olika från person till person.

  • Tigger­ibus
    Äldre 3 Jun 09:11
    #0

    åhh, nej...

  • vitsip­pa-78
    Äldre 3 Jun 09:14
    #0

    men se det från den positiva sidan - Du har åtminstone inte celluliter
    jag har hellre bristningar än celluliter om man fick välja. Celluliter är ju som 'gropig hud' och det kan ju synas genom tunna kläder t.ex.

  • Tigger­ibus
    Äldre 3 Jun 09:16
    #0

    okej då, lite glad är jag ;o) Nu e det snart helg - TJOHO!!

  • vitsip­pa-78
    Äldre 3 Jun 09:18
    #0

    That´s the spirit

    bara 7 timmar kvar tills helg för min del!!

  • Ehjärt­aK = sant
    Äldre 3 Jun 09:23
    #0

    Färgen på bristningarna varierar. I tonåren fick jag blålila (som nu har bleknat). Och på äldre har jag fått några som var ljusa redan från början.

    Jag tror tyvärr inte att celluliter nödvändigtvis försvinner för att man blir smalare. Jag är normalsmal och har inga celluliter, men två av mina vänner (jätte smala båda två) har det. Man är olika helt enkelt .

  • Lillan­2
    Äldre 3 Jun 10:03
    #0

    Jag har också svaga ljusa ränder på rumpan och jag är smal som en pinne och har aldrig gått upp i vikt mer än något kilo.... suck. Det är nog bara att finna sig i sitt öde.

  • Tigger­ibus
    Äldre 3 Jun 10:14
    #0

    bara 1 timme för mig..!! Tjoho igen!

  • vitsip­pa-78
    Äldre 3 Jun 10:15
    #0

    Somliga har det bra

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 4 Jun 16:30
    #0

    nä celuliter försvinner inte för att man blir smal men de minskar ju eftesom celluliter är fetvävnad. sedan beror det ju på arv också.

  • johand­ra
    Äldre 4 Jun 16:42
    #0

    Celluliter försvinner inte av att man går ner i vikt, då ska du gå ner så pass mycket att underhudsfettet försvinner och då är det helt plötsligt inte nyttigt längre...Celluliter kan man minska genom torrborstning, mycket vatten och bra kost...Därmed inte sagt att de försvinner helt ändå..

    Det låter iaf som att du TS har bristningar men vad jag vet kan man inte göra nåt åt dem..

  • Modest­ie
    Äldre 4 Jun 16:51
    #0

    jag har alla sorters bristningar och celluliter

    De där djupa går väl aldrig bort...det är som om någon skurit långa streck med en kniv...hur skulle det gå bort? Likaså groparna, de sitter väl där de sitter, blir bara värre av viktnedgång, tycker_jag.

  • Modest­ie
    Äldre 4 Jun 16:52
    #0

    hmm, man kanske skulle köra en absurdbanting så underhudsfettet försvinner då ska alltså celluliterna ryka påstår ni? Sedan kan man sakta börja normaläta igen..fast de kommer de väl direkt..?

  • Ehjärt­aK = sant
    Äldre 4 Jun 18:03
    #0

    Modestie:
    tänk på vilka sjukdomar och problem du kan få under absurdbantningen,,,,,jag tippar på att det inte är värt det. De flesta tjejer jag känner är söta och fina trots att de har både celluliter och bristningar .

  • fruSol­li
    Äldre 4 Jun 20:07
    #0

    jag har varit jätte smal inte anorektisk utan träningsnarkoman. jag hade ett bmi på 17 då tror det var det för det var under normal...
    då hade jag inte celluliter. men det beror väll på att jag hade yterst lite underhudsfett.
    rekomenderar det inte för någon! det tog tex 40 att kliva upp ur sängen för jag har så lågt blodtryck tex.
    så lockas absorlut inte av det!

    japp det var lite off topic

Svar på tråden Celluliter vs bristningar