• louisee

    Förslag på aktiviteter för möhippa i Uppsala, el. i närheten av Uppsala?!

    Vi måste snart börja planera möhippa för vår kära vän som gifter sig här i Uppsala senare i sommar. Vi vill inte göra något som skall kännas pinsamt eller förnedrande för henne för sådana aktiviteter är inte alls hennes grej, vi är verkligen måna om att respektera hennes vilja och vill göra något mer avslappnat och kul.

    Vad kan man göra i Uppsala, eller i närheten av Uppsala, någon som har något bra förslag? (vi kan ta oss med bil en bit bort och det behöver inte vara en aktivitet i centrala Uppsala)

    Det skall som sagt vara något kul, en heldag där vi tjejer kan få umgås och göra något mysigt tillsammans. Bruden tycker inte om att befinna sig i centrum så vi skall nog satsa på att göra något i grupp tillsammans, där alla är lika delaktiga.

    Tacksam för all hjälp vi kan få!

    /L

  • Svar på tråden Förslag på aktiviteter för möhippa i Uppsala, el. i närheten av Uppsala?!
  • Fiie

    hej...
    jag kan berätta vad mina vänner hittade på till min möhippa förra helgen... först blev jag kidnappad till fyrishov där vi hade femkamp inne på bowlingen, och sen gick vi till relaxavdelningen och badade osv. gjorde oss klara där och sen fick jag väl nere på stan igen gå en tipsrunda för att hitta tillresturangen vi skulle äta på, tzatsiki. sen gick vi till flustret och kvällen avslutades på hotell linnè där min blivande väntade på ett rum... jag fick även en sminkning av en utbildad sminkös, kul att se förändringen. hoppas du fått nåt tips nu, lycka till.

  • TinAriel

    En idé kan vara att prova på bågskytte. Få har provat det förut och det brukar vara en uppskattad aktivitet på möhippor och svensexor. Det finns en klubb i Uppsala som heter BSK sturarna och dom har en utomhusbana i Hågadalen.

  • gnorx

    Eller prova nån kampsport, även där finns det säkert klubbar som glatt hjälper till. Eller hyr en gycklare och lär er sluka eld =)

  • Jockesflikka

    min möhippa ägde rum i lördags på fyrishov bowling inne på femkampen. Skit skoj. sen for det ner till etage där det blev kareoke

  • Blingbling

    Gratis hudvårdskonsultation för er alla...hur kul och trevligt som helst!
    Jättelyckat!

    =)

  • äppellunden

    o jag fick bearbeta en silverklump till färdigt smycke hos guldsmed på drottninggatan.. jätteskoj och ett underbart minne att ha kvar.
    Fick dansa på Holgers dansstudio också.. träig gammal gubbe enl. min mening men de kanske har flera ledare... marengi, typ lambada.
    Studiefrämjandet har också danskurser till hippor och sexor, typ magdans osv

    picnic, lasergame, make-up kurs.. finns ju massor

    /äpplet

  • inova

    Vi hade jättekul på min möhippa när jag skulle gifta bort min vän. Vi åkte bland annat ut till fjällnora och testade att klättra på deras äventyrsbana. Världens gulligaste instruktör hade vi Humor hade han också haha..

  • stefanibj

    Hej!

    Jag ordnade en lugn möhippa för min vän alldeles nyligen.
    Vi åt en buffelunch, bada bubbel och sedan blev vi sminkade av vår vän som är make up artist.
    Efter det så blev det middag och då hade vi en Mordgåta. Vi skulle alltså lösa ett mord under själva middagen.
    Haha riktigt roligt och lyckat blev det.
    Sedan avslutade vi kvällen på en nattklubb.
    Kul att det blev lyckat:)
     

Svar på tråden Förslag på aktiviteter för möhippa i Uppsala, el. i närheten av Uppsala?!