• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 24 May 02:26
    18186 visningar
    27 svar
    27
    18186

    När börja använda ögonkräm?

    När ska man egentligen börja använda ögonkräm? Jag är 25 år och har hört att man ska börja i den åldern. Men stämmer det verkligen?
    Egentligen har jag inget större behov av en ögonkräm, då jag varken har rynkor eller mörka ringar under ögonen. Det enda jag har är en och annan liten tunn linje och ibland lite puffighet. Men det har jag hittills fixat till, speciellt puffigheten med en utav HR´s ögonkrämer (har en testtub) och det har känts bra. De tunna linjerna är dock alltid kvar. ;)

    Jag har nu kikat runt till och från på nätet efter andra ögonkrämer att prova och upptäckt flera som verkar bra, men varje gång det kommer till att köpa en, så får jag alltid samma tankeställare, är det verkligen dags för mig? Jag kanske borde börja i förebyggande syfte?
    Vad tycker ni? I vilken ålder började ni använda ögonkräm? och kan det rent av vara farligt att börja i för tidig ålder?

  • Svar på tråden När börja använda ögonkräm?
  • Flicka­n81
    Äldre 24 May 22:14
    #0

    pickledpossum:

    Jag använder Dermatologicas "Total eye care". Super tycker jag:)

  • Jazzie
    Äldre 25 May 02:53
    #0

    Tror jag har hittat den perfekta ögonkrämen för mig nu! Estee Lauders "Daywear plus eye creme", någon som testat den?

  • Xena
    Äldre 25 May 07:53
    #0

    Vad gör Estee Lauders "Daywear plus eye creme"? Pris?

  • Jazzie
    Äldre 25 May 19:04
    #0

    Xena -

    Jag vet inte än hur mkt "DayWear plus" kostar, har hittat den på Estee Lauders hemsida och så här står det om den:
    DayWear Plus
    Multi Protection Anti-Oxidant Eye Creme SPF 15

    Product Details:

    Our most comprehensive protection ever, now for the delicate, line-prone eye area.

    Actively shields skin from the multiple assaults of the environment to help prevent lines before they appear. Instantly brightens eye area with unique optic technology.

    The secret? A powerful blend of anti-oxidants and advanced moisturizers. Plus broad-spectrum sunscreens that are ultra gentle for superior protection from the sun's aging rays. So gentle, DayWear Plus is suitable for contact lens wearers.

    Wear DayWear Plus for eyes that look younger, smoother, healthier--today and tomorrow.

  • Jazzie
    Äldre 25 May 19:09
    #0

    Sen finns det en till från Estee Lauder som verkar bra.
    NEW! Hydra Complete
    Multi-Level Moisture Eye Gel Crème

    Product Details:

    The feeling of endless hydration.

    You?ve experienced it with Hydra Complete Moisturizers?now give the delicate skin around your eyes the same satisfaction.

    Includes the proven combination of mineral-rich bio-water and our exclusive Hydra-Insulation? technology. Plus an extra measure of our exclusive Biosine to help this vulnerable area maintain a strong moisture barrier.

    Soothing and delightfully refreshing, this unique gel creme instantly hydrates away fine, dry lines. Over time, an innovative blend of Hypnea Algae Extracts helps reduce puffiness.

    In seconds, the eye area looks younger, more rested and completely revitalized.
    Dermatologist-, Ophthalmologist-tested.

  • Pepsie
    Äldre 25 May 20:06
    #0

    Jag använder en från Biotherm som är för ögonen som bara innehåller fukt. Kommer inte på vad den heter nu, hydra nåt tror jag... Liten grön tub. Känns väldigt lätt o fräsch!

  • linslu­sen
    Äldre 25 May 20:36
    #0

    Jazzie:
    Det är bra och börja använda ögonkräm så tidigt som möjligt!
    Man ska aldrig smörja in ögonpartiet med vanlig hudkräm eller ansiktskräm eftersom huden kring ögonen är 20% tunnare än resten av ansiktet.
    Sen ska man ha rengörningskräm speciellt för ögonen och ansiktet.

    Det finns inga krämer som tar bort linjer men något som kan hjälpa mot uppkosten av linjer är att börja använda en ögonkräm.
    Vanlig hudkräm kring ögonen gör att det bildas påsar och milier.

    Lycka till :)

  • Pepsie
    Äldre 26 May 15:21
    #0

    Ögoncremen från Biotherm hette Aquasource, prova den!

  • Sandi9­9
    Äldre 26 May 15:27
    #0

    Min hudterapeut sa att man ska börja använda ögoncreme när man börjat använda mascara dagligen... Jag var 19 när hon sa det o använder ögoncreme morgon o kväll sedan dess förutom ngn gång när man haft hål i plånkan!

  • tinuli­na
    Äldre 26 May 19:13
    #0

    Hej!
    Jag är 27 år gammal och jag använder Lancomes "Primordiale optimum Yeux". Den är helt ok. Nu vet jag inte om det är en antirynkkräm. Jag funderar att köpa Vichys ögonkräm, har någon testat?

  • Jazzie
    Äldre 27 May 03:14
    #0

    Pepsie -

    Jag har några frågor till dig angående din ögonkräm från Biotherm.

    Hur mycket kostar den?
    Sjunker den in snabbt?
    Använder du den morgon & kväll?
    Du får gärna skriva något mer om den om du vill. Funderar skarpt på att köpa den.

  • lovely­locks
    Äldre 27 May 10:02
    #0

    Jag fyller 20 snart och har använt ögonkräm sen jag var 16-17. Vad jag förstått är det bra att börja tidigt för att reducera uppkomsten av rynkor. Dock ska man ju endast använda ögonkräm med fukt och utan anti-wrinkle ämnen i innan man fått några rynkor. Min favorit just nu är Dermalogicas Total Eye Care. Ovanpå det kan jag ibland lägga Clarins Eye Rewiev Beauty Flash för att pigga upp ögonen lite under trötta dagar.

  • Pepsie
    Äldre 27 May 10:31
    #0

    Jazzie:
    Tyvärr minns jag inte priset exakt, men det låg mellan 250-400. Inte dyrare iaf, då hade jag inte köpt den!
    Den är så lätt i konsistensen och mycket dryg, tar bara en liten klick till varje öga. Den sjunker in snabbt, känner mig inte alls klibbig runt ögonen. Jag har den både morgon o kväll. Jag är nöjd!

  • Jazzie
    Äldre 27 May 21:19
    #0

    Tack för tipset Pepsie!
    Nu har jag köpt "Aquasource Non stop Yeux" från Biotherm är och hittills väldigt nöjd. Den kladdar inget och sjunker jättesnabbt in i huden. Den kostade 250:- för 15 ml, så det var inte så fasligt dyrt.

  • Pepsie
    Äldre 27 May 22:07
    #0

    Vad skoj att du blev nöjd!

  • miss luxor
    Äldre 28 May 07:58
    #0

    Alltså, jag måste slänga in en fundering.. Jag är 33 år (jättegammal!) och har inte en rynka. Jämfört med mina kompisar som börjar likna russin (förlåt..:) )

    Solat som en tok och rökt hela min uppväxt (livsfarligt för huden har man ju hört), och använder inga specialkrämer.. ibland lite fuktgivande.

    Hur kan det komma sig? Är det för att jag INTE använt krämer som min hud är fin..eller är den bara det av sig själv(har jag tur) eller kommer jag att tappa ansiktet om 2 år...

  • Aniara­4
    Äldre 26 Mar 11:14
    #28

    Känns ju rimligt att dra upp en 10 år gammal tråd för att tipsa om en sajt...

Svar på tråden När börja använda ögonkräm?