• lena sn

smärta vid sex..

jag har ett litet problem, har sprungit till barmorska och gynekolog en hel del de senaste åren men ingen vet någonting, kanske någon av er kan hjälpa mig?

det började för två år sedan, helt plötsligt gjorde det ont när jag hade sex med min kille (fast förhållande sedan fyra år). visst hade det jort ont någon gång ibland, men denna gång slutade det inte. det fortsatte i månader och än idag kan jag ha ont ibland.

jag tror att det berodde på min p-spruta (höga höga hormondoser) så det slutade jag med för ett år sedan. någon som har haft liknande problem? jag äter p-piller nu och, jag vet, det borde jag sluta med, men jag kan inte ha barn just nu och behöver ett säkert preventivmedel. kan det vara allmänt känsliga slemhinnor? det svider och känns som att jag är supertrång, fast att jag är våt. vet inte vad jag ska göra, börjar driva mig till vansinne.

• Svar på tråden smärta vid sex..
  • Tant Pernilla

Det finns ju något som heter vestibulit, som har symptom liknande de du beskriver. Kolla på nätet! Jag vet också att det diskuterats här på BT, men eftersom sökfunktionen inte är igång blir det kanske lite svårt att hitta.

Hoppas att du får hjälp!

• NokGroda

jag läste nyligen om vestibulit på nätet och det låter som att det kan vara det..

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m1068835-5.html

prova en annan gynekolog eller fråga om det kan vara vestibulit.. hoppas att du hittar någon med svar! lycka till verkligen och krya på dej!

• Kickit

Kopparspiral? :) jag ska sätta in min snart, har inte fått några barn men jag vill inte ha hormoner, dock en säker prev. metod. Färre än en kvinna av hundra blir gravid varje år med den här spiralen. Vet inte vad de menar med färre än en kvinna? Men det låter väl bra? :)

• NokGroda

varför skulle kopparspiral hjälpa mot smärta vid samlag?!

• _koko_

Jättebra länk, NokGroda!!

Jag har samma problem och ska banne mig iväg till gynekologen nu och prata vestibulit! Har inte trott att det passat in på mig tidigare, men han beskrev ju mig!!! Både när det gäller symptomen och hur jag är som person...

• Kickit

Det skulle kunna vara så att hormonerna har mycket med saken att göra. Det var så jag tänkte, om hon börjar med att byta preventivmetod.

• lena sn

jag har läst mycket om vestibulit och vet att det inte är det. det går ibland att bara ha sex, utan att tänka mer än så på det. men jag fick nog sköra slemhinnor av p-sprutan. använder olivolja dagligen och börjar få rätsida på det.

är bara livrädd att det ska komma tillbaka, det har gått upp och ner hela tiden. och så skulle jag vilja veta vad det är som drabbat mig.

Svar på tråden smärta vid sex..