Förvirrad och trött på mig själv
Hoppas att något orkar läsa hela texten, för jag hade verkligen behövt ett par goda råd.
Jag känner mig så trött på mig själv.
Sedan cirka ett halvår tillbaka så mår jag uselt. Jag har fått diagnosen depression och panikångest och äter 40mg citalopram mot det.
Men det som är mitt egentliga probelm är att jag har börjat ifrågasätta mitt förhållande med min sambo. vi har varit tillsammans i 3,5 hår och har bott tillsammans i ca 3. Vi har alltid haft det otroligt bra, jag har ständigt känt mig nyförälskad och vi har haft jättebra kommunikation. Men så i januari så som en blixt från klar himmel en dag så får jag för mig "tänk om jag inte älskar min sambo mer?" Denna tanke har sedan eskalerat och stundvis gett mig panikångestattacker.
I december så tog min projektanställning slut och sedan dess är jag hemma och arbetslös/sjukskriven lite om vart annat. Min sambo jobbar hemifrån så vi lever ju i princip på varandra.
Jag vill helst av allat att allt ska kännas som det gjorde förut och att vi ska fortsätta leva tillsammans, men det ständiga tvivlet gör mig galen. Men sedan tänker jag att jag vet ju inte riktigt vad som är sjukdomen och vad som är jag.
Kanske är det bara det att vi lever så nära varandra som gör att den där pirrande känslan har avtagit, eller är det sjukdomen, eller en 3-års kris?
I januari så friade han till mig och jag sa ja, men bara ett par dagar senare så sa jag att jag behövde tänka på det. Kalla fötter?? Jag är 25 år gammal och kanske inte redo att gifta mig. Kan det ha ökat min ångest? Innan han frågade har jag inte önskat mig något annat än att få gifta mig med honom
Jag tänker också att om jag har tänkt på det här vaje dag i flera månader och jag kan inte hitta något fel i vårt förhållande, han är perfekt!
Snälla hjälp mig att tänka, tror ni att det här är slutet, eller bara början på något nytt?
Har ni några bra tips på hur jag ska liva upp kärleken igen?
stort tack till alla som har orkat läsa enda hit.