• 13 AUG

13 AUGUSTI

Hallå alla Jönköpings brudar!
    Jag gifter mig 13 Augusti i Sandseryds kyrka.
    Det skulle vara kul att få veta vilka mer det är som gifter sig 13 Augusti i Jönköping?
    Vilken kyrka och var ni ska ha festen någonstans?
    Hur långt ni har kommit i planeringen?

• Svar på tråden 13 AUGUSTI
  • Amris

Vi ska ha ljuslila och mörklila som färgtema. Min tärna har en lila jättefin klänning och som bukett kommer jag ha vita rosor, lila rosor och lila fresia. Dessutom är inbjudningskorten, festprogrammen, kyrkoprogrammen och placeringskorten i lila färger. Borden ska oxå dekoreras med lila blommor. Tror och hoppas det kommer bli fint.

Lykta: var ska du gifta dig och var kommer festen att vara?

• Lykta

oj, såg inte att området var Jönköping, jag gifter mig i stockholm, men området var rätt...

• Lykta

området var såklart inte rätt - jag menar datumet såklart börjar bli sent...

• 13 AUG

I går var jag och beställde all mat till bröllopet på Stockmakaren i Huskvarna. Har inte kommit mycket längre i min planering sedan jag skrev sist. Väntar på att sista OSA datumet ska gå ut som är den 13 juni. Jo föresten så har jag börjat arbeta på vigselprogrammet och festprogrammet, men det får min syster och mamma sköta. Jag bara inhandlar det jag ska.

• Anakin

Inte i Jönköping, men väl i Falköping (8 mil norrut). Vi gifter oss i Gökhems kyrka och har festen på Bjertop Slott. Eftersom vi bor i Norge kommer det många långväga gäster, och det var en viktig poäng att ha festen på ett ställe där gästerna kan övernatta.

Det är kanske inte förrän de senaste dagarna som det har gått upp för oss att det verkligen är på riktigt (och bara 2 månader kvar att förbereda sig på...).

• USA Lina

Idag är det två månader kvar. Hur går det för er?

• 13 AUG

Det mesta har börjat falla på sina platser.
    Håller just nu på med bordsplaseringen och det gäller att få ihop det bra för alla 90 gäster. Ska träffa prästen på onsdag kväll och gå igenom allt.
    Fattar inte att det är bara två månader kvar!!!!!!!!

• MissTerris

Jag ska gifta mig pa Tjorn den 6 aug! Var ska du ha festen? (13 AUG)

• Amris

För mig går det oxå bra! Känns som det mesta är under kontroll. Ska iväg och prova klänningen som är klar nästa vecka och snart är det dags för att provuppsätta håret och träffa prästen. Har oxå klurat lite med bordsplaceringen och jag är nog rätt nöjd. Håller på med festprogrammet lite grann nu och skriver några rader om alla gäster. Kul!
    Exakt 2 månader kvar!!! Pirr i magen!!!!!!

• MissTerris

Amris menar jag! Sorry!=)

• Amris

Miss Terris

Kul med en tjej till som ska gifta sig i bohuslän! Vilken kyrka? Var blir festen?

• Amris

Miss Terris

Jaha, meddelandet var till mig! Kul!
    Festen blir på Handelsman Flink på Flatön.

• 13 AUG

Festen blir på roddarnas i Jönköping

• MissTerris

Oj vad mysigt det later!! Sjalv ska jag gifta mig pa en o och ha festen pa en annan o! Vigseln ar i kladesholmens kyrka och middagen o festen blir pa min familjs gard pa tjorn, pa angen... langtar sa!

• 13 AUG

Nu tar jag semester från allt och åker till varberg med min min blivande och våra barn.
    Nu är det bara småsaker kvar så det räcker att jag gör det när jag kommer hem om 2 veckor.
    GLAD SOMMAR PÅ ER FLICKOR!!!!!!

• 13 AUG

Hur går det för er flickor. Jag har nu börjat få allt under kontroll och känner att jag kan börja andas ut lite.
    Jag är snart färdig med vigselhäftena också. Jag sak sätta mig i veckan och göra bordsplaseringskorten. Sedan ska jag träffa min fotograf på måndag och då ska vi gå igenom vad det är för kort vi vill ha och var korten ska tas någonstans.

• Marren

Gifter mig oxå den 13:e i N.Solberga kyrka utanför Nässjö. Det börjar dra ihop sig nu. Sitter just å skriver gästbeskrivningar och gör bordsplaceringarna. Det är inte så lätt att få 90 pers på rätt plats.

Svar på tråden 13 AUGUSTI