tips på häst och vagn
Hej, finns det någon som kan ge mig ett tips på var jag kan hyra häst och vagn för bröllop. Jag ska gifta mig i juli och behöver häst och vagn för transporten. Bara det inte blir allt för dyrt.mejan
Hej, finns det någon som kan ge mig ett tips på var jag kan hyra häst och vagn för bröllop. Jag ska gifta mig i juli och behöver häst och vagn för transporten. Bara det inte blir allt för dyrt.mejan
Hej Mejan!
Jag har letat och letat efter häst och vagn till rimligt pris - men om du bor i sthlm så kan du glömma det.
Till slut bokade jag R&P hyrverk, det ligger en aning dyrare än alla andra i pris, men de har mkt finare vagnar och verkar mer proffsiga.
pris för 1 tim = 4500kr
Det finns även Häståkeriet C.W de är lite billigare 3500kr/tim.
I bröllopstorgets branschregister finns det även fler alt. välj transport -stockholm så får du upp ett gäng.
lycka till
Har för mig att vissa ridskolor kan hyra ut..?
Hej, tack för allt hjälp med tips. Nu har jag äntligen hittat och bokat hos Beyron Johanssons Hästversamhet i stockholm. Med det bästa priset av 2500kr oavsett längd för en häst och vagn tycker jag att jag har fundat.Mejan
Kul att det löste sig för er!
Det låter väldigt bra och billigt.
Är det 2500kr för en timme?
Försöker gå in på deras webbsida men det är nåt tillfälligt fel.
Om de är 2000kr billigare är det värt och anlita de istället för R&P hyrverk
Gå in på bukefalos.com och
1) titta bland annonserna
2) sätt ut en egen annons (gratis)
eller
3) gå in på forumet och fråga efter tips om häst och vagn.
Det finns nog en hel del privatpersoner som kör brudpar. Troligtvis avsevärt mycket billigare. Dock tror jag inte det är så stor idé att ringa runt till ridskolor i Stockholm, men visst - kanske kan du få napp någonstans där med...
Beyrons telefonnr är 073-1832122. Det är något fel på hans hemsida, men ring gärna honom. Han lät jättetrevlig på telefonen. Priset på 2500kr är för typ en hel dag vad jag förstod.Mejan