• emm_sm­ile
    Äldre 12 May 14:57
    54770 visningar
    29 svar
    29
    54770

    Hur bleker jag röda ärr efter finnar?

    Hejsan Hållå!

    Jag har problem med röda små ärr efter finnar. Jag vet att dessa kommer att försvinna med tiden men jag orkar inte ha tålamod och vänta ett par månader till några år...

    Finns det någon bra hudcreme som man kan använda för att bleka dem? Är det bra att sola eller blir de utorkade och svårare att få bort?

    Snälla någon som har något bra tips får jätte gärna maila till mig. Kanske någon ansiktsmask? Jag har känslig hud så det får inte vara så starka grejor..

    Behöver verkligen er hjälp..*ler*

  • Svar på tråden Hur bleker jag röda ärr efter finnar?
  • Jazzie
    Äldre 12 May 23:53
    #0

    20th century fox -

    Vad heter den där som ska bleka acneärr från Clinique?

  • Wih
    Äldre 13 May 07:37
    #0

    Hydrokortison kan väl inte vara så bra att smeta på huden alltför ofta?? Det är ju förtunnande, och man kan få jätteproblem!

    Jag vet att bla Shiseido har whitening-krämer, tror att de ska bleka ärr och sådant.

    Annars kan jag rekommendera att slipa ansiktet på salong ett par gånger, det blir mycket bättre! Kanske inte så bra dock om man har jättekänslig hud, jag vet inte...

  • Tina F
    Äldre 13 May 09:04
    #0

    Make up store har superbra "täck kräm" med tre olika nyanser och effekter i samma förpackning. Den ljusa av dessa gör underverk just för röda fläckar, var där och provsminkade mig nu i veckan och hade samma problem, men vips var de helt borta!! Kostar väl ca 120 kr!

  • _loove­ly_
    Äldre 13 May 09:14
    #0

    Hej!

    Den här Hydrokortisonsalva som ni skriver om, och Even Out Treatment Cream från oriflame, är det någon som har provat någon av dom, och vet att den fungerar?

  • Magnet­ic
    Äldre 13 May 17:36
    #0

    Använd inte hydrokortisonkräm i ansiktet!

    Kortison är jättedåligt för huden i ansiktet och man kan få stora hudproblem, exempelvis perioral dermatit!

    Man ska bara använda kortison på kroppen (nedanför huvudet), och max tio dagar. Aldrig i ansiktet, om inte en läkare har rekommenderat det.

  • Ladyka­w
    Äldre 13 May 17:45
    #0

    Jag reagerade också när ni skrev om hydrokortison. Det ska man väl inte använda i "onödan". (Och då menar jag av skönhetsskäl till skillnad mot medicinska skäl.)

  • Äldre 16 May 10:42
    #0

    www.clinique.co.uk/templates/products/sp_nonshaded.tmpl&PRODUCT_ID=PROD60345

    här står om clinique-grejen

  • Lenche­n
    Äldre 16 May 13:05
    #0

    Later ju intressant med den dar cliniquepennan. Du far beratta om det fungerar.
    jag ska till min hudlakare i borjan av juni, kan ju hora om hon har nagon smart kram eller sa.

  • Lyxför­packni­ng
    Äldre 18 May 10:21
    #0

    Använd saften av citron! + Tålamod!

  • Teddan­1
    Äldre 18 May 10:30
    #0

    Lyxförpackning:

    ..att badda med eller vaddâ? :)

  • Lyxför­packni­ng
    Äldre 18 May 10:33
    #0

    Jupp.. ta en vanlig citron och pressa den lite så saften kommer ock sen baddar på du eller pressar direkt på huden, det är bäst och göra det på kvällen, sen på morgonen får man värsta lystern... det tar ett tag men ärren bleks lite tycker jag iaf... om du kollar på alla skönhetkrämer som bleker... ingår det antingen vitamin C eller hydroquinon (som är förbjudet i Sverige)... hur som helst så tänkte jag.. varför inte använda självaste Vitamin C.. och det funkar! Billigare dessutom!

  • Teddan­1
    Äldre 18 May 10:53
    #0

    Vad bra! Skall köpa med ett kilo citroner hem!! :)

  • Lyxför­packni­ng
    Äldre 18 May 10:53
    #0

    Hahah Sant!

  • Okänd
    Äldre 18 May 11:00
    #0
    Meddelande borttaget
  • Lyxför­packni­ng
    Äldre 18 May 11:03
    #0

    Sant . men det positiva med röda ärr är att de går bort ... det negativa är att det tar upp till 2mån- 1år!

  • Äldre 19 May 08:21
    #0

    för evigt - vad finns det för produkter som påverkar ämnesomsättningen på detta sätt?

  • Okänd
    Äldre 19 May 09:38
    #0
    Meddelande borttaget
  • Rystal­l
    Äldre 19 May 09:45
    #0

    Är det nån som har erfarenheter av slipning alt. laserbehandling av huden? Min sambo har blekta ärr, mer som gropar i sin hy. Hur får man bort dom?

  • dusche­ss
    Äldre 22 May 16:10
    #0

    maila mig, vill inte göra reklam=) Finns risk för att det låter som reklam annars..

Svar på tråden Hur bleker jag röda ärr efter finnar?