datumsättning och bokningsfrågor
Hej, jag ahr funderat lite över det praktiska när man bokar lokal och kyrka, är lååååååååååååååååååååååååååång tid kvar tills det är dags för oss, men jag börjar bli sugen på att verkligen bestämma ett datum som man kan uppge när folk frågar, men då undrar jag hur alla andra gör, bestämmer ni datum först och sen bokar ni det som behövs, eller har ni alternativa datum, kollar när lokal och kyrka är lediga samtidigt spikar datum och bokar den dagen? Om det är bäst att kolla lokal och kyrka innan man bestämmer datum så måste vim ju vänta länge med att bestämma datum...Och hur lång tid i förväg bokar man? När är de vanligaste bröllopsdatumen? (kan ju vara bra att veta så att kan tänka på att det kan vara stor konkurrens om allt den helgen...
Ska inte gifta mig förräns sommaren 2007, så vi har jättelång tid på oss, men det kan vara skönt att ha mycket färdigtänkt innan det blir dags för den riktiga planeringen, för jag kommer troligtvis som bäst försöka ta min examen med allt vad det innebär och dessutom bo borta från fästmannen i veckorna månaderna innan brölloppet, och då vill jag ha så mycket som möjligt planetrat och uttänkt långt i förväg för att kunna ringa och fixa eller lägga ansvaret på fästmannen.