• quece

    En till här...

    Här är en till från Blekinge.. Vi bor i Sölvesborg. Vi ska gifta oss i juli 2006.

  • Svar på tråden En till här...
  • Annica_B

    Hmm...jaaa..? Jag TROR jag vet! Var du kompis med Fia? Hihi! Vad roligt om det är den jag tror...

  • jenfa

    Precis...det var/är jag! Kul att hitta dig här! Så vi gifter oss samma månad säger du...kul! Vilket datum? Jag läser att du har ganska stor koll på er dag redan nu! Kan ju vara bra å veta om man behöver ha lite tips eller så...:)

  • Annica_B

    Åh vad kuul!!! HEEEJ!

    Vi gifter oss den 19/8-06. Jag fullkomligt älskar sånt här, så jag är i mitt esse nu med all planering... Ja, bara fråga du om du behöver tips! Jag har rätt mycket kontakter i branchen. Inte för att jag själv ska gifta mig, utan för att jag brukar sjunga på bröllop och jobbar med hudvård och makeup så jag håller på med brudmakeup. Har knutit många värdefulla kontakter när jag medverkat vid bröllopsmässorna här i K-na. Perfekt nu när det är dags för egen del!!!

  • jenfa

    Då e du lite av en expert på området...:) Roligt att själv få ta del av allt du annars bara gör för andra...
    Jag tycker också detta med planering och fixande är hur kul som helst och jag har precis börjat frossa i all information...mycket man behöver ta reda på å kolla upp, men det e ju lite det som är det roliga med det hela!! Vi har inte bestämt exakt datum än, men vårt bröllop blir nog i början av augusti skulle jag tro, beror lite på när lokal/präst/fotograf etc e ledigt...vi har just nu mest kommit fram till att vi ska ha bröllopet nästa sommar, att det ska äga rum i Karlskrona och att det ska bli vigsel utomhus med präst(en liten kompromiss där:=) Håller just nu på att fundera över lämplig vigselplats...vi kommer bli ca 80 pers. så det behövs vara ganska gott om plats...

  • Annica_B

    Varför inte Bubbetorp? Det finns en underbar hage bakom bottre gaveln på huvudbyggnaden... Där har jag varit på bröllop en gång, det var jättevackert!

  • Took

    En Blekingetjej till hä! :) JAg bor mellan Sölvesborg och Karlshamn. Vi har satt den 6 aug som datum fast just nu undrar jag om vi kommer att fly fältet för det är så många detaljer som dyker upp hela tiden ;)

  • jenfa

    Took: ja, jag känner igen mig i det du skriver...alla dessa små detaljer som dyker upp...man förstår inte hur man ska hinna fixa allt ibland...:)Tur att det är ett tag kvar...

    Annika_B: Jo, vi va och tittade på bubbetorp nu i midsommar och där e ju otroligt vackert...dock kan det bli för trångt med 80 personer när man ska duka upp för mat. I den stora salen fick det max plats ca 65 pers. och jag vill inte ha gästerna i olika rum!! Men kanske man bara kan ha vigseln där, vad tror du?!

    Vi va annars å tittade uppe på bryggare-berget! Vid café Utsikten (tror jag det heter) fanns en stor gräsmatta som skulle vara PERFEKT!! vackrare skärgårdsutsikt kan du ju inte ha.. Dock vet jag inte om det går att anordna vigsel där...något jag måste kolla upp!!! :)

  • Annica_B

    jenfa:
    Låter ju kanon. Jag tror det kanske skulle vara onödigt dyrt att enbart ha vigseln på Bubbetorp... om man inte bara kan "hyra" hagen en stund. Men Bryggareberget verkar ju vara en bra idé!

    Vad gör du nuförtiden då?

  • Annica_B

    Took:

    Vad kul! Välkommen! Själv tycker jag det är ett nöje med alla detaljer och förberedelser, så mig gör det ingenting... Men jag förstår dig.

  • jenfa

    Annika_B: Jag hoppas på Bryggareberget men jag får nog göra lite efterforskningar först...sedan är det ju dethär med plan B..men det får bli ett annat problem..

    Annars har jag blivit Göteborgare sedan ett år tillbaka (killen är härifrån) å jag jobbar på ett företag som receptionist och VD-assistent. Trivs bra i storstaden, men vill alltid till Karlskrona när sommaren närmar sig..

    har du eget eller vart jobbar du?

  • jenfa

    På så vis...bra att du kan kombinera två jobb sådär (även om alla jobb inte e lika roliga som andra
    Nja..många av mina gamla vänner har flyttat de också så det finns endast ett fåtal kvar i Karlskrona. De som finns kvar umgås jag med mest då jag befinner mig i "staun", men inte direkt annars!Vart bor ni?

  • Annica_B

    I lägenhet inne i stan. En stor trea, men ojojoj vad jag längtar efter hus med tomt på somrarna! Vi pratar om att bygga och har satt upp oss i tomtkö, men det är ganska svävande än så länge... Sambon pluggar så det kanske kan bli tufft att få lån? Vi har sagt att vi ska undersöka möjligheterna, men har som sagt inte kommit mycket längre...

    Hur bor ni?

  • jenfa

    Vi bor också i lgh. Bostadsrätt, 2:a, ganska centralt på östra sidan (ca 10min me spårvagn in till centrum)Visst börjar man längta lite efter hus me tomt å dyligt men de planerna får ligga på is ett tag till med tanke på att min sambo pluggar (inne på sista halvåret nu i höst) och priserna e skyhöga här!! Nu ser det ju ut att bli bröllop också för vår del så nu får definitivt dessa planer skutas upp...:)

  • Annica_B

    jenfa

    I fredags levererade jag MK-produkter till din mamma! Linda som är hennes egentliga konsult har precis fått bebis, så hon vidarebefodrade den beställningen till mig... Jag har dock inte träffat henne (din mamma) utan bara lämnat påsen på hennes jobb...
    Det var Linda som förklarade vem hon var, alltså att det var din mamma. Fast jag har inte nämnt att jag känner dig.

    Lite lustigt sammanträffande! Jag berättade för Linda att du o jag träffats här på BT och pratar lite... Världen är liten!

  • jenfa

    Haha...ja,jag vet...:) mamma visste redan vem du va (antagligen genom Linda & hennes mamma?!) Hon sa också: ja, du vet hon som sjunger så bra... Så, du e känd i lilla Karlskrona du...

    Annars då? Några nya bröllopsplaneringar?!
    Jag håller på att spana efter fotograf..vet du någon som e bra där hemma? Har ni funderat på vilken ni ska anlita?

Svar på tråden En till här...