• dala82

    Möhippa i Uppsala

    Hej!
    Jag skulle behöva ha lite tips inför en möhippa vi ska ordna för en kompis i sommar! Vad kan vi hitta på, någon som har något bra förslag? Alla tips välkomnas varmt! :)

  • Svar på tråden Möhippa i Uppsala
  • dala82

    Tack blivande fru J
    Och är inte snoker typ som biljard? Tror det iallfall!

  • mli_b

    Snoker påminner rätt mycket om biljard. Jag tror att bordet är större. Den varianten vi spelade skulle man försöka få bollarna att stanna på speciella ställen på bordet. Lite som en kombinarion av curling och biljard.

    Alnäs var det ja, tack

  • habitus

    För några år sedan fixade vi så "vår" brud fick 1-timmes drejlektion på Ulva Kvarn. Alstret fick hennes man på bröllopsmiddagen laserad och graverad...Jätte kul och ett minne.

  • dala82

    Habitus
    Det vore kanske något! Kommer du ihåg vad det kostade?

    Någon annan som vet ngt mysigt ställe man kan ha picknik på i uppsalatrakterna?

  • dala82

    Lummer
    Bra förslag, men lite dyrt för oss tror jag. Ska höra med de andra! Tack!

  • Ananas

    Jag har varit på en möhippa då vi hade klättring i höghöjdsbanan i Alnäs och så picknickade vi där. Det ligger väldigt fint med vattnet nedanför.

    Andra mysiga ställen att picknicka på är ju ute vid Ulva kvarn, eller varför inte i stadsträdgården. Man kan ju även ha en kubbturnering eller kasta stövel óch andra småknäppa tävlingar. Såg sånt här jätte-plockepinn i affärerna förra sommaren och det verkar skoj! :)

  • habitus

    Jag tror det kostade runt 1000.- men det blev en timmes drejjande och sedan fick hon skålen graverad med det hon ville och laserad i önskad färg sedan hade vi picknick vid Ulva Kvarn....

  • dala82

    Habitus
    Låter mysigt! Det ska vi kolla närmare på. Tack!

  • blivande fru J

    Ultuna och Gamla Uppsala är ju också mysiga picnic-ställen. Intill fyrisån vid Ultuna finns ju kanoter om ni skulle vilja paddla och sen finns ju även frisbeegolf där. kanske något som passar om bruden gillar lite sådana aktiviteter

  • dala82

    Blivande fru J
    Ja den ena tjejen skulle älska det faktiskt! Bra idé, tack så mycket!

    Gamla uppsala är ju jättemysigt, skulle kunna ta en cykeltur ut dit. Hm, måste snacka med de andra!

    Tack snälla ni! :)

  • mli_b

    Min man tipsade just om forspaddling i Fyrisån. Uppsala paddlarklubb har haft flera svensexor. För en ganska liten peng (min man TROR ca 300:-/person) får man funtkionärer och utrustning för att paddla fallen genom Uppsala.

  • brud6/8-05

    Hej!
    Undrar om hur det är med åksjuka i prppelerplan....
    blir man åksjuk eller har man häjdskräcks känsla?
    Hälsningar en som undrar.

  • Fröken Snurp

    Om du med propellerplan menar ett litet flygplan: åksjuk. Jag har nämligen rätt lätt för att bli åksjuk och det susade rejält i maggropen när jag flög i ett fyrsitsigt Cesna. jag tror dock att det beror mycket på om det blåser mycket eller inte. Oavsett så var det en härlig upplevelse!

  • inova

    Jag kan rekommendera äventyrsbanan ute på Fjällnora! Supertrevliga och roliga. Kostade typ trehundra eller något..

  • Evelinnaa

    Hej!

    Vi var ett gäng på 15 personer som hade en mycket trevlig dag i uppsala.
    Dagen började med ett glas champagne i slottsbacken sedan drog vi oss vidare mot staden för att göra en aktivitet som heter Daredevil, det va ett statsuppdrag där man skulle samla poäng genom att utföra massa uppdrag(www.stadsuppdraget.se).. Riktigt kul måste jag säga! och självklart hade bruden på sig en snygg outfit som vi hade valt ut.
    Därefter åt vi en underbar middag på restaurangen Pepper Peppar(www.pepparpeppar.com/) vi blev väl omhändertagna. och kvällen avslutades sedan med lite karaoke på Etage! Alla var super nöjda och en riktigt bra dag! 

Svar på tråden Möhippa i Uppsala