• Ankan

nån mer som ska gifta sig den.....

....4 jun 2005???

• Svar på tråden nån mer som ska gifta sig den.....
  • liten ior

har ni fixat musik, tänker på ingångsmarsch, utgångsmarsch samt musik där i mellan...

• Ö bröllop

Min syster ska sjunga i kyrkan så det är klart men vi velar ännu om vilken in och ut låt vi ska ha. Det lutar åt Mendelson och Trumpet Volontary. Ni då?

• Ankan

Det vi har kvar att fixa är

Drycker...mat ( väntar fortfarande på prisförslag )... musik till maten ( blandad skiva som ska snurra lite i bakgrunden )...

In- o utgångsmusik kommer vi att ta med prästen när vi träffar henne ( vet inte när..hon skulle ringa oss sa dom på pastorsexp...

Valsen.. vet inte om vi ska ha nån vals eller inte

välja blommor

Liten checklista

Kyrka bokad - ok
    hinderprövning - ok
    inbjudan sänt - ok
    kläder/skor klara - ok
    ring vald - ok ( men inte beställd ännu )
    festlokal - ok
    program - ok

• liten ior

eftersom vi ska gifta oss borgerligt utomhus och vårt bröllop blir väldigt otraditionellt bitvis har vi funderat på att ha
    * amazing grace - som ingångsmarsch
    * håll om mig (nanne grönwall) på cd
    * ev du är allt/eller att älska dig (shirley clamp) på cd
    * ev det vackraste (björn afzelius) på cd
    * avslut ej bestämt

• liten ior

amazing grace spelas på saxofon "live" så även avslutet

• Ö bröllop

Låter som att ni har koll på läget. Ska ni ha live musik efter maten? Börjar undra om vi är ensamma om att inte ha det! Vi är oxå klara med din lilla checklista. Det som är kvar är bla näbbklänningen och fetsprogrammet.

• Ankan

Kommer inte att ha ett band som spelar...tror ingen skulle dansa om vi hade det ( ingen i vår släkt är danspersoner )...däremot har vi ordnat en trubadur som ska underhålla med lite lek o sång

• liten ior

nix ingen live musik efter middagen (om inte han med saxofonen känner för att spela någonting)
    vi har ingen dans, varken brudvals eller annat

• Ankan

glömde ju bort

transport till o från kyrkan är inte klar ännu

fotograf ska vi boka under nästa vecka
    ( raggar lite priser först )

• liten ior

vi ska oxå kolla efter fotograf
    (jag skulle ha gjort det idag men glömde...)
    vårt problem är att fotografen måste köra ut till oss i skogen å jag vet inte om någon ställer upp att köra x antal mil en söndag
    jag vill ju ha våra bröllopsbilder från "vår" plats, inte atelje eller tagna i den närbelägna staden

• liten ior

nu är festlokalen bokad!!

• Ö bröllop

Va kul! Jag håller på att boka fotografering i kyrkan av min morbror. Han är duktig och vi vill inte att alla ska blixtra med sina kameror i kyrkan. Hoppas han vill.

Har ni några ideer på såner man kan sjunga till sin blivande på festen? Har lite idetorka just nu.

• liten ior

vet inte hur bra du är på att sjunga men att älska dig eller du är allt av shirley clamp vore ju kanonfint att sjunga

• Ö bröllop

Bra ide. Har nu något att fundera på. Om än rösten bär nu så kanske det blir svårt när man är känslomsam...

Dagarna går så fort! Det är snart Juni tjejer!

Svar på tråden nån mer som ska gifta sig den.....