• love06

    Bröllop i Värmland 2006

    Jag undrar om det är fler värmlänningar som ska gifta sig nästa år? Vi är precis i början av vårt planerande, men jag har redan konstaterat att det kommer att bli svårt. Det är så mycket som måste stämma och att hitta de rätta ställena är inte lätt. Kanske går det lättare om vi kan hjälpas åt och ge varandra tips.

  • Svar på tråden Bröllop i Värmland 2006
  • Tyskens tjej

    Jag tror att vi är några som ska gifta oss i Värmland i år i alla fall. När vi väl är gifta kanske vi kan tala om var vi var, hur det gick, vad som var lyckat och mindre lyckat.

  • Mia11/6

    Hej!
    Jag skall gifta mig i krisitnehamn den 11/6. Men jag bor i Stockholm. Vi skall vara på Norrgården ( Hembyggdsgården) en jätte fin lokal som tar ca 100p. Catringen tar vi från Karlstad. Om man har obegränsat med pengar rekomnderar jag att ha festen i festvåningen på Stadshotellet, deras takkronor och väggmåliningar är under bara.
    Mia

  • love06

    Vi funderar lite på att ha festen på Kavaljeren Apertin utanför Kil. Är det någon som har erfarenheter av dem? De har så mysig miljö och det vore skönt om man slapp arbetet med maten och servering.

  • Sandi99

    Kommer från Kristinehamn och Norrgården är så där mysigt idylliskt! Kan verkligen rekommendera Stadshotellets Kristinasal, hade min studentmiddag där. Super! Kan tänka mig att den är ganska dyr. Deras priser för vissa rum ligger i klass med 5 stjärniga Sthlmshotell... Har för mig att de har en realtivt nyrenoverad svit med bubbel! Strandgården ute på Strand är annars mysig och de har supergod mat!

  • Sandi99

    Är nyfiken på vad ni andra tycker och vilka fler ställen som finns!

  • love06

    Sandi99: Själv kommer jag från Fryksdalen (har bott i både Torsby, Sunne och Kil). Därför känner jag inte till Kristinehamn så bra. Finns det någon butik där som hyr ut eller säljer bröllopskläder? Utbudet är ju inte så stort här som i storstäderna. Vad jag vet så finns det 2-3 ställen i Karlstad och ett i Sunne. Jag har inte varit och kollat på något av ställena, men tänkte göra det snart. Jag måste skapa mig en bild av vad kläderna kommer att kosta för budgetens skull.

  • Sandi99

    Det finns ett ställe i Kr-hamn som hyr ut o säljer bal- och brudklänningar. Jag tror också det öppnat ett ställe till som syr upp klänningar. Hon som hyr ut i Kr-hamn är lite speciell (vilket många uthyrare verkar vara). Hon är inte rädd att säga att brösten är för små eller att man borde använda push-upstrumpor m.m. Hon importerar tyg från Thailand. Karlskoga har också minst 1 ställe som ligger på Torget i Karlskoga. Lycka Till!

  • love06

    Är det någon av er som känner till en cateringfirma som heter "Sofias kalaskockar"? Jag var in på deras hemsida och det verkade vara bra. Fast frågan är hur det fungerar i verkliga livet och om maten är god.

  • love06

    Glömde att nämna att vi har bestämt datum nu, 3 juni nästa år kommer vi att bli man och hustru om planerna går som de ska. Vi har redan bokat hembygdsgården i Kil. Den ligger med utsikt över sjön Fryken, så det är jättefint där.

  • Lena76

    Här är en tjej till från Kristinehamn. Har inte bestämt datum än, men försommaren nästa år iallafall. Vi ska gifta oss borgeligt och ute på en fin plats vid vattnet. Har varit och provat klänningar hos Zari i Degerfors. Fanns en hel del fint där, helt klart värt att åka dit.

  • pineapple

    En Värmlandsbrud till... har inte bestämt så mycket än.

    Blir troligtvis i augusti nästa år och troligtvis någonstans i närheten av Sunne.

    Kommer inte från Värmland själv så jag tar gärna emot tips på ställen att fixa smink och frisyr på.

Svar på tråden Bröllop i Värmland 2006