Body For Life
Någon som läst "Body for life" och tillämpat den, med gott resultat?
Någon som läst "Body for life" och tillämpat den, med gott resultat?
njae..hade för mig att det inte var några som helst problem att göra övningarna hemma, det enda du behöver är några hantlar!
Heleina:
Allright... Låter ju bra!
Jag hoppas på att få boken imorgon, sen jäklar ska det bli träna av! ;)
Idag tränar jag 2 ggr i veckan, så det blir ju en rejäl ökning till 6 ggr i veckan. Men jag ger det de där 12 veckorna som programmet verkar uppbyggt på, så får man se vilket resultat man fått. =)
Kåär:
Jag köpte boken på eas-sport. Där fanns även en förteckning över återförsäljare, om du vill kolla upp det när du är i STHLM. Annars är ju, som sagt, internet smidigt.
jag såg att boken finns på svenska på BK magazines shop, men den var så dyr där 325 kr, hittade den nu strax efter på adlibris för 126 kr, snacka om skillnad!
Jäklar vad billigt Forsfors. Nu var jag inne igår i en engelsk bokaffär och beställde den för ca 300:-
Nåja, huvudsaken är ju att man blir smalare.
Kåär: ja jag hade tur som såg det,annars så hade jag nog varit 325 kr fattigare nu...fast det är som du säger, huvudsaken är att man blir smalare, jag kan säga att jag genom åren laggt ut åtskilla tusenlappar på att bli smalare och även blivit det, för att starx därefer bli större igen nu väntar jag med spänning på min bok, nu får man lite att göra i sommar vid sidan av jobbet.
På www.exlibris.se/Product.aspx kostar den 110 kr med svensk text. ni andra som funderar på att beställa kolla noga och jämför priser!
kolla här, här får man se före efter och under bilder på en tjej som genomgått body for life-programmet.
haha, glömde såklart länken:
www.home.no/superella/motivation.html
Idag börjar jag min 12-veckors period med Body For Life! *spännande* Jag har läst igenom materialet som kom med boken, och det kommer bli tufft...men samtidigt tror jag att man kommer må så mycket bättre! 6 dagar i veckan med träning (varvat kondition och styrka överkropp resp. underkropp). Kosten behöver jag inte ändra alltför mycket på, äter redan regelbundet (ska äta 6 gånger om dagen), men man får väl finslipa lite..så man verkligen får i sig rätt mängd, och att fördelningen protein/kolhydrater blir korrekt. Det tuffaste kommer vara att ta sig upp på morgnarna, de dagarna man kör konditionsträning. Man vinner så mycket på att göra det på morgonen, och det tar bara 20 min. Men jag är ju sååå trött när jag ska upp. Går redan upp 07, för att börja jobba 08. Får bli att man går upp någon timme tidigare, så man hinner träna, duscha och äta innan jobbet.
Men jag tror man har allt att vinna i det här programmet! Det är mycket att tänka på, men samtidigt ganska lätt att ta till sig och resultaten som tidigare deltagare fått ser lovande ut.
Skriver mer om någon vecka, när man börjat komma in i det här...=)
Om någon mer köpt boken och ska testa - SKRIV! Vore skoj att höra fler som tränar på samma vis och äter på samma vis. =)
Wacken
vad var det för material som kom med boken? vi fick bara den!
Mia.Maria:
Några häften kring kosten, träningen osv. Exempel på veckomenyer, detaljerad info. om vilken typ av program man tränar efter (om du väljer viktminskning, eller bygga muskler etc), övningar...
Fick du inte detta?
Var beställde du ifrån? Jag köpte min bok på eas-sweden.se.
Min darling beställde från BK hemsida. Till överpris har jag förstått efter att ha läst här...
Första veckan avklarad..och det har gått fint! Träningen har inte varit något problem. Iofs är man säkert bra mycket mer motiverad i början, när det är nytt och man är spänd på resultatet.
Men det har varit skönt att gå till gymet och veta att man inte behöver vara där och träna sååå länge. Det tuffaste är väl att komma upp och träna innan frukost..det har jag inte lyckats med mer än två gånger av de här 6 tränings-tillfällena. Men väntar man 3 timmar efter maten, så funkade det oxå (enligt boken), även om morgonträning var att föredra för förbränningens skull.
Jag måste säga att mitt humör varit på topp hela veckan! Jag har mått så mycket bättre, än på länge. Det kan ju bero på vårsolen som tittat fram oxå, men visst inverkar träningen. Det är avstressande och man är mer nöjd med sig själv, när man tränar och faktiskt tar sig för det man planerat.
Testade äggvitepannkakor till frukost en dag oxå. Smarrigt! Hehe.. Fast det går åt en del ägg förstås. Men det är det värt! =)
Någon mer som börjat med programmet..eller som funderar på det? =)
Wacken
Låter härligt. Kanske man kan få receptet på pannkakorna=) När man tränar utsöndrar man endorfiner eller vad det heter, lyckohormoner. Så träning gör en glad om man har rätt inställning så att säga. Lycka till!!
Trevlig Valborg
SB_Helena:
Jomenvisst! =)
Blanda 1/2 portion färdig pannkaksmix, 6 äggvitor och 1 rågad dl havregryn i en mixer. (Jag har en handmixer, så jag kör allt i en skål). Stek som vanligt och servera med osötad sylt.
Jag käkar Lågkalori Jordgubbssylt. Den är smarrig! =)
Det blir 4-5 härliga pannkakor, och man blir ordentligt mätt.
Jag kommer köra med det här receptet ett par ggr i veckan kanske. Det går ju åt så mycket ägg..och jag äter en del äggvitor till övriga måltider oxå, för proteinets skull.
Ja, det verkar som att träningen är en god ersättare till lyckopiller..hehe... Jag har haft det riktigt tufft en period, och satte igång med det här programmet för att fokusera min energi på något positivt, i stället för att må dåligt.
Än så länge fungerar det över förväntan.
..och enkelt är det oxå. =D