• vit

    Lars Brattgård, Lidingö församling?

    Är det ngn som känner till Lars Brattgård, präst i Lidingö församling o hur han är i sådant fall?

  • Svar på tråden Lars Brattgård, Lidingö församling?
  • Bröllopstokiig

    Vad bra! Hur skulle du beskriva honom som präst? Är han öppen o lyhörd?

  • Bullemor

    Han är allt annat än öppen och lyhörd utan vill mest att man ska göra på hans vis.
    Vi måste gå in tillsammans med honom först, han vill inte säga något om att vi ska kyssas och vi får inte ha någon form av repetition i kyrkan innan. Nu har vi bytt präst och hon som ska viga oss verkar jättebra!


  • fru i augusti

    Åååå NEJ!! Vad är det jag läser?! Förvånad

    Den prästen ska viga oss och vi vill ha ett enkelt, mysigt, spontant och mycket kärleksfullt bröllop. Har ju tänkt oss ett överraskningsbröllop då vår son döps först och sen vill vi ha en låt som ska spelas, Bruno Mars "Marry You" som en övergång mellan dop och bröllop. Och vi vill ju verkligen kyssas eller iaf pussas i kyrkan Skrattande

    Får ringa församlingen på måndag och höra vad dom tror prästen säger om detta. Fy vad ledsamt om det inte går att ordna

  • Kjell Präst
    Bullemor skrev 2011-05-20 17:33:07 följande:
    Han är allt annat än öppen och lyhörd utan vill mest att man ska göra på hans vis.
    Vi måste gå in tillsammans med honom först, han vill inte säga något om att vi ska kyssas och vi får inte ha någon form av repetition i kyrkan innan. Nu har vi bytt präst och hon som ska viga oss verkar jättebra!
    Just detta innebär förstås inte att han inte är öppen och lyhörd. Jag säger heller inte till om någon kyss - för jag tycker att brudparen själva är vuxna nog att avgöra om och när de vill kyssas i kyrkan - och jag repeterar aldrig med brudparen. Men jag är både öppen och lyhörd för övriga önskemål som brudparen har och som inte strider mot kyrkans ordning eller handbokens ritual.
Svar på tråden Lars Brattgård, Lidingö församling?