• Lilla-Lina

Naturdiet?

Har någon provat naturdiet? Vad tyckte ni i så fall? Skulle vilja bli av med ca 5 kg. Hur har ni lagt upp det och hur lång tid tog det?

• Svar på tråden Naturdiet?
  • mullig

jag ska börja naturdiet imorgon, jag ha massa kiolon att tappa sa jag hoppas jag kan tappa en 6kilo kanse pa 2veckor. jag ska köra 2 drycker om dagen, sen som lunch har jag fruktsallad. jag ska "powerwalka" 1timme varje morgon och träna efter skolan sa mycket jag kann.(orkar)... det är mitt upplägg ungefär..jag ska inte ha ngra ätardagar eller endast äta naturdiet...och ska bara använda de i 2veckor........ hur ska du göra?

• Miracle

mullig: jag vill egentligen inte lägga mig i, bara ge ett tips.
    Tänk på att om kroppen får i sig alldeles för lite kalorier i förhållande till det du gör av med så kan kroppen ställa in sig på svält. Då kämpar kroppen med näbbar och klor för att du inte ska förbränna fettet. Du får fålig förbränning istället för det du egentligen strävar efter.

Lycka till och hoppas att du når ditt mål.

• Lilla-Lina

Jag byter ut ett av mina mål med naturdiets färdiga dryck. De andra två målen blir som vanlig bara mera grönsaker och lite mindre kolhydrater. Ska försöka dricka mer vätska. Självklart ställer kroppen in sig på svält. Men det är inte det som är tanken med min fettförbränning, att jag ska svälta. Hur man än vrider och vänder på det så mindre kalorier in i förhållande till aktivitet gör att man förlorar vikt. Det är däremot superviktigt att veta att man inte kan gå tillbaka till sitt "förra" liv och hoppas att det ska fungera, då kommer kroppen "suga åt sig" allt.
    "Mullig" lycka till med viktnedgången!! varför inte äta en vanlig sallad i stället för fruktsallad, man håller sig mätt längre. Sen har jag läst i F.Paulunsbok om fettförbränning att morgonprommernaderna blir mer effektiva (i förbränningsynpunkt) om man går varannan dag, då väjer sig inte kroppens insulinnivå. Hoppas jag får höra mer från dej "Mullig" hur det går.
    Tycker förövrigt att naturdiets ready to dring är super goda (coop säljer 3 för 40:-, för tillfället)Hur smakar pulvret? Som Nutrilett?

• mullig

ok, jga orkade bara morgonpromenaderna de första 3 dagarna...sen gick det inte mer..nu när det e helg äter jag vanlig mar (men inga kolhydrater)..hur gar det för er?

• Blåsan

Jag ska äta naturdiet till lunch from idag...Köpt pulvret och det smakar skit...jag får kväljningar av det..men jag ska blanda pulvret med jätte lite vatten...då blir det ju lättare...sen kan man dricka vatten efteråt!

Har choklad smak!
    Jag har även prövat dom färdiga dryckerna som naturdiet har...dom är lika dåliga..

Svar på tråden Naturdiet?