• lintott

Vet ngn nåt bra gym kring krokslätt?

Hej på Er!

Här har ni en som ska flytta till storstan Göteborg om nån månad. Jag vill komma igång o träna på gym direkt och undrar om nån vet nåt kanonbra gym på Krokslätt eller område där omkring?

Kramar

• Svar på tråden Vet ngn nåt bra gym kring krokslätt?
  • lij

Är det Krokslätt i Mölndal eller Göteborg du ska flytta till?

Fysiken ligger nära Krokslätt i Göteborg och det är ett bra och billigt gym. Det är iofs inte sålängt från Krokslätt i Mölndal heller, men det kan finnas något närmare som jag inte känner till.

• lintott

lij

aah, det tänkte jag inte på, att det fanns två. Jag tror att postadressen gick till Mölndal så då måste det väl tillhöra Mölndal då alltså.

Tack för tipset, ska lägga det på minnet iallafall!

• Guldfisken

Alltså, vi snackar väl ändå om samma Krokslätt, finns väl bara ett... dvs Krokslätt som ligger på gränsen mellan Mölndal och Gbg.
    På Mölndalsvägen (alldeles där jag bor och jag bor inte så långt från Krokslätt) ligger Nergy Sports Club också. Ingen aning om det är bra, tränar själv på Fysiken (men på den nya centrala anläggningen) men det kan ju vara värt en kik.

• lintott

Guldfisken..

Ja, tyckte väl att det lät skumt med två krokslätt =) jo det krokslätt som jag ska bo i ligger just mellan mölndal o göteborg, längst med mölndalsvägen. Tack för tipsen det är svårt att veta vad det är för slags ställen bara genom att slå i gula sidorna ibland.

• Linni

När jag bodde i Krokslätt tränade jag på Fysiken. Mycket bra och billigt! De har en egen hemsida och jag tror att adressen är www.fysiken.nu

• lintott

Linni..

okej, många som verkar gilla fysiken..då måste jag ju ta och kolla in det där stället. Tack för alla tips!

Alla...
    Om det finns fler tips så fortsätt ge dem, kanske nån som tränar där på nergy t.ex.?

• lij

Har fått för mig att det är två Krokslätt som inte riktigt sitter ihop.. har själv bott i Krokslätt i Göteborg. Inte för att det är långt mellan, men Fysiken är väldigt nära där jag bodde, men inte lika nära om man bor i Mölndal.

• lij

Men det kanske bara är ett Krokslätt, jag tyckte alltid det var lite rörigt med två områden med samma namn.

• Guldfisken

Hehe, Krokslättsproblemet verkar vara löst... =)

lintott: Jag tror att anledningen till att många tränar på Fysiken är att de har låga priser för studenter. På den anläggning som är störst är det annars ganska opersonligt. Jag tränar dock mest på den mindre anläggningen som är mycket snyggare (öppnade i somras, jättefräscht).
    Hade jag haft lite mer pengar (är fattig student) är jag inte helt säker på att jag hade tränat på Fysiken.

• lintott

lij...

aha..ja på kartan ser det ut som om krokslätt ligger i ett "c". Det är lite skumt. :)

• lintott

Guldfisken...

aja men jag är ju också student så det skulle ju passa mig bra. Jag såg att det fanns olika gator på hemsidan gibraltargatan och kaserntorget, är detta alltså olika träningsställen?

• Guldfisken

lintott: Japp, Kaserntorget är det nyöppnade och Gibraltargatan är det gamla Det är det senare som ligger hyfsat nära oss, Kaserntorget ligger mer centralt...

• lintott

attans oxå! He he..jag vill ha nära ju! ;)

Det är alltid så svårt att uppskatta avstånd när man är ny i en stad. Inte lätt att uppskatta genom en karta heller.
    Vi syns kanske på gymet sen då! ;)

• olin

Finns bara ett Krokslätt.
    Uppväxt där och bott där hela mitt liv. Soltorpsgatan närmare bestämt.
    Krokslätt tillhör Mölndal. Ingen del av Krokslätt ligger i Gbg. Det är å andra sidan den "stadsdel" i Mölndal som gränsar till Gbg.
    Ska du bo i nedre delarna av Krokslätt, dvs nära Mölndalsvägen, som verkar vara fallet så är helt klart nergy bäst. Där tränar min familj. Alla är nöjda. det blir mycket mycket närmre dig är Fysiken.
    Sedan beror det lite på vad du är ute efter.. finns ett "tantgym" och ett "byggargym" också - men "passmässigt" är nergy det bästa.
    kolla www.nergy.se
    göteborg/almedal

Fysiken är dock billigare om man studerar. I så fall kan ju gymvalet bero på var i Gbg man pluggar.

• lintott

olin..

jamen det där lät ju bra. Jag ska bo lite mer åt mölndalshållet, gustavsbergsgatan..kan det stämma?

Jag vill absolut ha bra pass att gå på eftersom det är det jag sysslar med mest. Och så vill man ju ha många pass att välja mellan. Tack för länken! Ska in och kolla och kanske t.o.m. ta och besöka stället näst nästa helg.

Svar på tråden Vet ngn nåt bra gym kring krokslätt?