Orangeriet i botaniska trädgården i Uppsala?
Vill bara veta om det är någon här som har erfarenhet av bröllop eller annan fest där. Stämning, pris osv. Tack på förhand!
Vill bara veta om det är någon här som har erfarenhet av bröllop eller annan fest där. Stämning, pris osv. Tack på förhand!
Jag var på fest där för läääääääääänge sedan (1988). Det är en väldigt trevlig lokal, ljus och fin.
Alltså det skulle vara 1988 och inget annat...
En liten forvarning...
jag har hort att orangeriet ska vara stangt for renovering nasta sommar (2006)- De oppnar normalt for uthyrning i slutet pa maj (da alla vaxter flyttas ut)sa det ar med andra ord stangt hela sasongen. Har for mig att det kostar runt 5000 kr att hyra lokalen.
Vi ska ha vår fest där. 5000 kr kostar det, och då ingår bord och stolar. Det är en del pyssel eftersom det är en rätt anorlunda lokal, men samtidigt många fördelar som helt klart väger upp. Vi är helnöjda med vårt val! (fast vi har ju inte haft festen än förståss!)
Tack för era svar. har kollat upp lite och det verkar som dt redan är fullbokat pga den där renoveringen... Synd. Vi skulle inte ha middag där, bara vigsel och champagnemingel.
Är det denna sommar (2005) som det är fullbokat pga renovering eller nästa sommar?
Vet någon hur många man får plats att duka för i orangeriet?
Jam jam,
det ar stangt nasta ar (2006) pga renovering. Det har mailet fick jag nyligen fran uthyrningsansvarig pa botaniska:
"Hej !
Tyvärr har jag fått meddelande från Uppsala Universitet att dom kommer att
restaurera Linnésalen hela nästa år. Det gör att vi inte kan hyra ut
Orangeriet pga alla byggnadsställningar runt om alla hus.
Hoppas att du kan hitta en annan lokal!
Mvh
Gun-Britt
Botaniska trädgården"
Hoppas du hittar nagot annat om du var intresserad av sommaren 2006. Sommaren 2005 renoverar de inte vad jag har hort, men daremot ar det nog helt uppbokat (vet inte hels sakert dock)
Lycka till!
Ms Trininty!
Tack så mycket!
Synd att dom ska renovera just nästa sommar...
Har du något annat förslag på lokal?
Jag hade helst velat vara i orageriet i Linnéträdgården men det kan ju endast hyras av universitetsanställda.
Ja, visst a det trist!
Kan tyvarr inte komma pa nagon annan lokal.... har for mig att det gar att komma undan regeln att man maste vara universitetsanstalld for att fa hyra Linnetradgarden, men att det da kostar lite mer att hyra. Men jag ar inte helt saker.
Vart alternativ nr 2 var Societetshuset i Oregrund, valdigt fint, men lite langt att aka kanske om man inte har nagon anknytning dit.
Vi ska nu gifta oss utomlands istallet :D
Hoppas du hittar en fin lokal i Uppsala!