• juny

möhippa i Halmstad

Hej på er!
    Vi är två stycken som sitter och planerar en möhippa som ska äga rum i Halmstad i maj. Vi skulle bli jätteglada om ni kunde komma med lite tips på vad vi skulle kunna göra och då gärna konkreta förslag vad man kan göra i Halmstad. Kommersjälv där ifrån men man blir lätt hemmablind...
    Tacksam för alla möjliga tips!

• Svar på tråden möhippa i Halmstad
  • ISLA

5-kamp på slottsmöllan!! Alla tycker garanterat att det är superkul!
    Annars så finns det ju gocart, laserdome och paintball.

• juny

Femkap låter roligt. Är det någon organiserad 5- kamp eller menar du att stället är bra att vara på?

• juny

Femkamp menar jag naturligtvis....

• ISLA

Det ÄR jätteroligt. Visst är det organiserad 5-kamp. En utav grenarna är t.ex sumobrottning i gigantiska och vääldigt klumpiga dräkter, hur kul som helst. Man kan även hyra en s.k "relaxavdelning" om man vill. Där finns duschar, toaletter och ett stort rum med bord, stolar, fåtöljer och stereo.

• hjärn-ladyn (fd. augustibrud2004)

När mina kompisar ordnade möhippa för mig i Halmstad, började vi med picknick i Picassoparken där jag också fick svara på frågor om mitt och min blivandes förhållande. Sedan hade vi skattjakt på Tropikcenter, det var en riktig höjdare! Man var i lag där man fick olika ledtrådar som skulle hjälpa en att leta upp små plastfigurer. Det var bara att dyka ned bland spindlar, pirayor och ormar. Inget för den rädde Som bonus fick jag också hålla en tigerpyton runt halsen och jag hade också en fågelspindel i håret

Därefter var det dags för relaxavdelning på Scandic hotell, en perfekt avslappning vill jag lova! På kvällen käkade vi på restaurant och avslutade med dans och drinkar på Lilla Helvetet.

Hoppas att detta ger dig några bra tips! Allt var sååå roligt, går inte att säga vad som var bäst!

• juny

Tack för de roliga och bra tipsen! Nu lutar det mot picknick i norrekatts park, fem kamp, relax- avdelning och sedan mat och fest ute någonstans.Under dagen blir det också lite frågesport och dyligt. Låter det som en bra hippa?

Det tycker jag låter som en kanonhippa, lite bus och lite kul

Det jag uppskattade allra mest var att mina vänner var där och firade med mig! Så mitt tips är att boka in dagen så snart som möjligt så att alla brudens vänner kan vara med och inte måste tacka nej pga av de redan är bokade på annat håll.

• juny

Vad skönt att du tyckte att det verkade roligt! Jag håller på för fullt att ringa runt till alla så vi får hoppas att vi får ihop så många som möjligt.
    Är det någon som har någon rolig lek, frågesport eller liknande som ni kan tipsa om som förgyller dagen. Bara lite småsaker som man kan göra emellanåt?

Jag har några tips till....

Jag fick en engångkamera och ett uppdrag med ca 15 motiv att plåta, några lätta och några lite svårare bla en nedcabbad bil, änder, två killar som pussar osv.

Dessutom hade de mailat en massa frågor till min m2b om honom, om mig och om oss, tex favortitmat, när vi träffades, första kyssen, framtidsdrömmar mm. Jag fick svara på samma frågor och så jämförde de svaren.

Glöm inte heller bort att ta med en vanlig kamera och dokumentara dagen. En av tjejerna hade gjort ett album till mig som jag fick på bröllopsdagen, ett minne som jag verkligen uppskattar (hade ju ingen kamera med själv, inte så lätt när man blir kidnappad )

Är övertygad om att din kompis får en fantastisk hippa!

• juny

Jo, kamera är ju ett måste. Denna dag är ju något som man verkligen vill minnas(förhoppningsvis:))Så ett album på bröllopsdagen får det nog bli.

Jag har pratat med bruden precis. Hon sa att hon visste att jag hade börjat ringa runt. Lite trist att folk måste gå å säg det.

• juny

Jag fastnade ju verkligen för 5- kamp på slottsmöllan. Vet du något nummer som jag kan nå dem på?

Vi gifte oss i Alnarpsparken i Lomma. Anledningen till att min hippa var i Halmstad berodde nog på att min tärna var där över sommaren och dels att det kom tjejer ifrån Malmö (där jag bor nu), Lund, Göteborg och Falkenberg (kommer därifrån). Låg mitt emellan.

Vad synd att tjejerna skvallrar Mina kompisar sa verkligen inte ett pip, ett tag trodde jag nästan att de glömt bort mig

Hoppas att det ordnar sig med en dag, om den blivande bruden har en bra chef som ni kan snacka med, kanske ni kan kidnappa henne på jobbet, då kommer hon garanterat att bli överraskad!

• Hemlig sommarbrud

Vi hade möhippa i höstas och gjorde en superrolig grej. Har ni tillgång till bilar är det väl värt ett besök i Båstad för en gårdskamp. Vi var helnöjda med aktiviteterna och personalen var proffsig!
    Gå in på www.gardskampen.com och kolla!

Svar på tråden möhippa i Halmstad