• Tiggeribus

Vad kostar ett kuvert?

Jag undrar om ni vet ungefär vad ett kuvert kostar om "allt" ingår (mat, vin till maten, tårta, bröllopsskål samt fri bar). Jag har hittat info från ett ställe i Stockholm med väldigt fina lokaler och omgivningar och de vill ha 1195 per kuvert, är det alldelse orimligt mycket..? Vi kommer inte hinna fixa så mycket själva så vi måste få hjälp med allt detta med mat, servering osv ändå så man kanske hamnar på dessa summor trotts allt..?

• Svar på tråden Vad kostar ett kuvert?
  • kryddan

Jag tyckte det lät ganska dyrt. Vi ska vara på ett fint ställe där vi får champange med tilltugg i form av fruktspett, trerätters middag med vin och dessertvin, kaffe, tårta och avec för 695 kr. Vi har valt att inte ha fri bar efteråt.

• Veronika

Var i Stockholm är det? Tycker inte det lät så dyrt... Speciellt inte om det är fri bar! Vi betalar 900:- per kuvert. Jag har sett alternativ på både 1000:- och 1600:- i området.

• Tolin

Om det är ett fint ställe i Sthlm och _allt_ ingår tycker inte jag att det låter orimligt.

• EhjärtaK = sant

Om det är ett "bra" ställe så tycker jag att det låter som ett kanonpris, rent ut sagt en drömsumma!!

Om man jämför med t ex. Villa Källhagen, Hasselbacken och många andra restauranger så kostar det c:a 1000-1500/kuvert men då ingår INTE fri bar.

• Tant Pernilla

Jag tycker inte heller att det lät så farligt!

Det billigaste jag hittade förra året när vi skulle gifta oss (i Stockholmstrakten) låg på 800-850 kronor utan fri bar, men då var det ganska "budget" i övrigt.

• NY-lover

Vi betalar 650, men då är det INTE fri bar.

• Tiggeribus

Tack för alla era svar! Stället ligger i Bromma, så det är ju ganska nära stan samt att man kan åka Tbana hem om man inte skulle vilja ta taxi!

• Mama

Tycker att det låter billigt.

Trodde att det var mycket dyrare att ha fri bar!

• Fusion

kryddan och NY-lover,
    blir lite nyfiken på vilka ställen ni hittat med kuvertpris på 650;-? Tycker jag låter som ett jättebra pris.

• CoolJen

Tycker ni alla ska tipsa om vilka ställen ni valt

• mli_b

och jag som trodde att du skulle skicka brav :D

• Sarge

Vi kommer att betala 1435:- per kuvert inkl allt (inte fri bar)

• Tiggeribus

Hej alla!
    Vi ska vara i Åkeshovsslott, i fall ni också vill vara där. Känner mig rätt så nöjd nu efter alla era bra svar, tack!

• CoolJen

Tiggeribus:
    Ingår alltså allt i det priset, lokal, servis, mat, dricka?

Är det buffé eller 3 rätters?

• Tiggeribus

Japp, allt ingår! 3 rätters, inte buffe. Kolla gärna på Akeshofsslott.se, där finns den mesta infon.

Svar på tråden Vad kostar ett kuvert?