V V fråga
Hur mycket kokt pasta skall jag äta för att få ihop 3 resp 4 points?
2.5 points är ju 35 gram.
Hur mycket kokt pasta skall jag äta för att få ihop 3 resp 4 points?
2.5 points är ju 35 gram.
Oj nu blir det jobbigt att ta fram miniraknaren och knappa in!
35 gram delat pa 2,5 points ar lika med 14 gram per points. 14 gram ganger 3 ar lika med 42 gram och 14 gram ganger 4 ar lika med 56 gram!
35 gram later dock lite..i det landet som jag viktvaktar sa ar det 2 points for 120 gram kokt pasta.
1,5 dl okokt pasta är 2 points...
Fast 35 gr okokt pasta är väl 2.5.
mimmi,
det later mycket, skall det inte vara kokt? Annars skall jag borja kaka makaroner pa allvar och spara points!
jag slant på tangentbordet... sorry
0,5 = 2p
Kan man räkan så här (sorry matte är inte min grej) 120g kokt pasta/2 points=60gr
60gx4points= 240g kokt pasta
Alltså för 4 piont kan jag äta 240g kokt pasta.
Det här med att mäta i dl tycker jag inte funkar så bra eftersom pastan har så olika form.
Nej Lollo, så trevligt är det inte. För 4 points kan du äta 180 g pasta vilket motsvaras av ca 3 dl.
SaraH:
Varfor inte det? Nu forstar jag faktiskt inte. Har i Tyskland dar jag viktvaktar sa far man 120 g kokt pasta for tva points och for fyra points far du det dubbla antalet dvs. 240 gr. Kan du forklara for mig varfor 4 points enbart ar lika med 180 gr pasta?
JP2, här i Sverige, i alla fall enligt min pointsbok, är 90 g kokt pasta lika med 2 points. Det verkar i så fall skilja sig mellan länderna. Som den pastaälskare jag är får jag väl flytta till Tyskland!
Ok, da ar jag med! Ursakta missforstandet!