• Bröllopstokiig

V V fråga

Hur mycket kokt pasta skall jag äta för att få ihop 3 resp 4 points?
    2.5 points är ju 35 gram.

• Svar på tråden V V fråga
  • Bröllopstokiig

Oj nu blir det jobbigt att ta fram miniraknaren och knappa in!

35 gram delat pa 2,5 points ar lika med 14 gram per points. 14 gram ganger 3 ar lika med 42 gram och 14 gram ganger 4 ar lika med 56 gram!

35 gram later dock lite..i det landet som jag viktvaktar sa ar det 2 points for 120 gram kokt pasta.

• Bröllopstokiig

1,5 dl okokt pasta är 2 points...

• Bröllopstokiig

Fast 35 gr okokt pasta är väl 2.5.

• Bröllopstokiig

mimmi,

det later mycket, skall det inte vara kokt? Annars skall jag borja kaka makaroner pa allvar och spara points!

• Bröllopstokiig

jag slant på tangentbordet... sorry
    0,5 = 2p

• Bröllopstokiig

Kan man räkan så här (sorry matte är inte min grej) 120g kokt pasta/2 points=60gr
    60gx4points= 240g kokt pasta
    Alltså för 4 piont kan jag äta 240g kokt pasta.
    Det här med att mäta i dl tycker jag inte funkar så bra eftersom pastan har så olika form.

• Bröllopstokiig

Nej Lollo, så trevligt är det inte. För 4 points kan du äta 180 g pasta vilket motsvaras av ca 3 dl.

• Bröllopstokiig

SaraH:

Varfor inte det? Nu forstar jag faktiskt inte. Har i Tyskland dar jag viktvaktar sa far man 120 g kokt pasta for tva points och for fyra points far du det dubbla antalet dvs. 240 gr. Kan du forklara for mig varfor 4 points enbart ar lika med 180 gr pasta?

• Bröllopstokiig

JP2, här i Sverige, i alla fall enligt min pointsbok, är 90 g kokt pasta lika med 2 points. Det verkar i så fall skilja sig mellan länderna. Som den pastaälskare jag är får jag väl flytta till Tyskland!

• Bröllopstokiig

Ok, da ar jag med! Ursakta missforstandet!

Svar på tråden V V fråga