• Magnetic

Aco´s acnegel och andra apoteksgrejer mot pormaskar

Hej. Är det någon av er här på BT som har provat Aco´s acnegel eller några andra apoteksprodukter mot pormaskar och finnar? Hur har de funkat för er? Jag är framförallt ute efter att minimera pormaskarna på näsan.
    Hoppas på bra tips...

• Svar på tråden Aco´s acnegel och andra apoteksgrejer mot pormaskar
  • Magnetic

Men kom igen nu tjejer! Någon måste väl ha provat?

• Lina L

Jag brukar använda lillebrorsans ACO acnegel ibland. Tycker faktiskt att den är lite otäck i konsistensen. Den är ganska klistrig och det känns som den lägger sig som en hinna på huden ungefär. Det som är bra med den är att den fungerar ganska effektivt på finnarna. Den är väl ganska antibakteriell.

I duschen använder jag ibland ACO ansiktstvätt för finnig hy. För mig är den alldeles för uttorkande att använda varje dag men någon gång i veckan är den bra att ha. Man blir ren och finnarna blir mindre påtagliga dagen efter.

ACO acnelösning för finnig hy tycker jag också är helt ok.

De bästa produkterna för finnar från Apoteket enligt mig är Alsolsprit och Basiron 5%. Dessa använder jag regelbundet!! Basiron är kanon att använda iblan om man känner sig lite oren och knottrig. Upplever även att porerna blir mindre med denna!

Hoppas du fick lite hjälp!!

• erla

Vad jag lärt mig så innehåller acos acneserie alkohol. Och det är inte bra. För sticks det i ansiktet är det dåligt!
    Finnar o pormaskar beror ju på att hyn producerar mkt fett. Alkohol torkar ut hyn. Då tror ju hyn att den ska producera mer fett --> resultat: mer finnar.
    Jag har oxå risk för synliga pormaskar på näsan etc men jag håller det hela i schack genom ordentligt med fukt i både rengöringstvålar o krämer. Vet inte om det funkar för alla, men för mig funkar det.

• Modestie

tyckte absolut inte aco acnegel minskade pormaskar, eftersom pormaskar är genetiskt finns det bara krämer som lägger sig utanpå huden som ett "cement" så de blir mindre synliga o nå´t sån´t har nog inte apoteket. Aco acnegel hade jag jämt förr, som punktbehandling på finniga områden och då tyckte jag det hjälpte...jag köpte det eftersom jag tycker Basiron har en tendens att bleka hår och sängkläder om man har otur. MEN nu tog min aco acnegel slut för ett tag sedan och sedan dess har jag inte haft några finnar...så jag vet inte vad jag ska tro. Men jag har ändrat rätt mkt i övrigt också, bytt hudvårdsmärke, börjat äta mer frukt och grönt (mindre socker) och Omega 3&6 som ska vara bra för huden. Så det betyder absolut inte att jag fick finnar av aco acnegel, jag tyckte absolut den attackerade de jag hade o fick dem att försvinna fortare.

• mañana

För mig har ACOs acnegel varit helt suverän.
    Brukar använda den varje kväll under en 2-veckors period kanske två gånger om året. Finnarna försvinner. Min acne är mensbetingad, dvs. varje lingonvecka får jag ca 1 asgrym djupliggande finne som typ lever kvar till nästa mens.

• Yewande

Är porplåster bra?
    vilken av alla dessa acoprodukter funkar bäst mot pormaskar runt och på näsan och på hakan ?

• Johanna*

Loreal Pure Zone, eller något i den stilen har jag testat. Tyckte på något sätt jag blev renare. Och använd inte för mycket spackel, hyn blir så mycket finare då ;)

Svar på tråden Aco´s acnegel och andra apoteksgrejer mot pormaskar