2 meter lång=platta skor????
Var får jag tag på låga skor, helst utan klack(typ ballerina modell) ?
Var får jag tag på låga skor, helst utan klack(typ ballerina modell) ?
Låter obekvämt att inte ha nån klack alls. Satsa på en sko som har en liten klack (2-3 cm) så du får en fin hållning och en skön sko att gå i.
Lycka till!
Petra
Helt vanliga skobutiker... typ din sko eller wedins brukar ha ett bra urval
Hej!
Jag är också lång och ville inte ha höga klackar! Hittade ett par skor med klack som jag lämnade in till skomakare som tog av klacken (funkar om det inte är för mycket klack innan).
Sara frågade faktiskt var hon kan hitta denna typ av sko och inte utifall hon "kan" ha den. Jag har själv ont i fötterna på grund av sjukdom och funderar till och med på att ha nätta helvita gymnstikskor. Sedan bryr jag mig inte om ifall någon tycker att jag får dålig hållning etc. Man får faktiskt acceptera att allas våra fötter är olika och att en del trivs bättre i skor utan klack...även om den är liten.
Sara, jag tror också på en av de vanliga skokedjorna. Lycka till med letandet!
Anna,
jag läste i tdningen idag att gympaskor är helrätt till allt just nu! Du blir den trendigaste bruden här!
Anna, jag tror du missförstod mig lite. Jag kanske inte var så tydligt.
Jag tycker inte man ska skämmas för sin längd och därför föreslog jag en liten klack i alla fall. Lill Lindfors sa väl nån gång att hon struntade i vad folk tyckte om hennes längd och bar riktigt högklackat. Det tycker jag man ska ta vara på.
Det viktigaste är ju att man hittar en skön sko som man trivs i och som man inte får ont i fötterna av efter en timme. Om det sen är spikklackat med 15 cm klack, ballerinaskor eller gympaskor är oväsentligt. Själv tycker jag Sköna Marie har vansinnigt sköna skor. Hade mina sandaletter (en klack på 1-2 cm) funnits i ljusare färg hade jag inte tvekat att använda dem. De skorna kan jag gå i miltals utan att få ont i hålfoten eller få skavsår och samtidigt ger de mig en fin hållning på grund av den lilla klacken.
Petra
Jag är också lång och skojade innan jag gifte mig att jag får väl gifta mig i tofflor och så blev det nästan. Wedins skoaffär hade vita låga skor med liten rosett som man bara sticker in foten i
detta var sommarens hit men du kan ju fråga om det har några kvar gav bara 99 kronor.
Jag är också lång och har ställt samma fråga tidigare och då rekommenderade också samtliga "vanliga" skoaffärer. Jag har inte börjat leta så jag tar tacksamt emot tips om du hittar några.
/Helena
Helena. börjar ditt efternamn på R. Är du min syster?
Jag och min blivande är lika långa och han har rätt stor komplex för detta.
Jag ska oxå ha "ballerina skor"
Jag hittade på sportaffären ett par skor som skulle vara perfekt!
De var mer en jazz sko/tofflor som såg hel sköna ut.
Kolla Intersport eller Sportex till ex.
Lycka till
lori>>utan klackar;)
Hej.
Jag är också lång och beställde mina skor på postorder. Supersköna ballerinaskor utan klack alls. Det var verkligen helt underbara att ha på sig... Företaget jag beställde av heter La Redoute, de var dyra men värda varenda krona eftersom jag inte fick skav av dem alls, vilket ju är viktigt på sin stora dag.
Jag är faktiskt 8 cm längre än min man och även om vi inte bryr oss om det, så var det viktigt att jag inte blev ännu längre...
Gå till lite "bättre" skoaffärer som Jerns, Rizzo och Don & Donna. Där kan ni nog hitta något!
Nej tyvärr är jag nog inte din syster.
Kanske vore trevligt..
Du kan kolla med Jerns skor i Stockholm, sedan finns (Jag tror den heter så) King size skor i Stockholm.
Jag fick själv tag i ett par skor där jag köpte brudklänning.
Det finns en klubb för långa som heter King Size Club, om du blir medlem där får du en gång om året ett helt häfte med tips på butiker som säljer kläder och skor som kan passa oss långa, sök på nätet så hittar du hemsidan. Hittar du den inte så kan du få den av mig.
Kram och lycka till
Jag är oxå rätt så lång och var faktiskt länge inne på gympasko-idén (speciellt eftersom min mamma höll på att få spel..hihi).
Men det kommer nog ändå att bli en sko med liten klack för min del. Vi är normalt lika långa, så min blivande får väl skaffa ett par skor med rejäl sula, så han blir en aning längre..
Lycka till allihop!
Hur lång är ni ?
Jag är 1,80 lång och har alltid 5-6 cm klack.
Det kommer jag nog även att ha på bröllopet.
Självklart skall alla ha det som känns bäst för en själv, men skäms inte över att ni är långa sträck på er alla långa brudar.
Min blivande är 1,84.