• Sarge

Mellanblödning ?? Orolig !!

Hej!

Jag har en undran...& är j*vligt orolig !!

Jag har regelbunden mens & äter Mini-Pe sedan mååånga år !

Nu helt plötsligt idag fick jag en blödning !
    Vad kan det bero på ??
    Jag fick ingen förvarning alls, utan helt plötsligt blev det "blött" i trosorna & när jag tittade efter så hade det kommit blod !

Jag fick mens senast den 9 mars, så jag befinner mig ganska precis mitt emellan två mensperioder....

Någon som vet ?
    Jag har inte ont, men jag har känt mig lite illamående idag

Tacksam för idéer om vad det kan vara !!

• Svar på tråden Mellanblödning ?? Orolig !!
  • Ananas

Kan du ha missat något piller? Varit magsjuk och därför inte tagit upp pillret som du ska? Både kräkningar o diarré kan ju ta bort effekt.

Man kan ju ha ägglossning samtidigt som man äter mini-pe och det kanske är en liten blödning i samband med ägglossning du fått?
    Eller så är det bara ett litet blodkärl i slidan som brusit. Gjorde du något speciellt när du började blöda? Ansträngde dig på något sätt kanske?

I vilket fall som helst tror jag inte att det är någon fara såvida du inte missat något piller och därmed kan ha tappat skyddseffekten av dem. Missar man piller finns ju alltid risk för gravididet.

• Sarge

Ja, jag missar piller hela tiden *skäms* men det har jag gjort till å från i flera år, så det är nog inte pga av det som jag blöder....däremot är jag "rädd" för att jag kanske blivit gravid...vore ju iofs underbart, men kan man få en blödning isåfall ?

Jag har inte ansträngt mig mer än vanligt...snarare tvärtom....

Ska man ta kontakt med en läkare kanske ??

• LatinoGirl

Sarge: - Vissa kvinnor kan få mellanblödningar när de är gravida. Om de är gravida kan mellanblödningar vara helt normalt eller så kan det leda till missfall. Förhoppningsvis så är det helt normalt om du är gravid. Jag tycker att du ska uppsöka läkare för att få svar på vad det är.

• Ananas

En del kvinnor får ibland en blödning när ägget fäster och en del får små blödningar under graviditeten. Under en graviditet är underlivet extra blodfyllt och därför kan små blodkärl ibland gå sönder.

Ta ett graviditetstest och kolla!

• blivande fru J

jag får hemsk oregelbundna blödningar av minipiller (Cerazette) och blöder mycket mer sällan än med komb eller naturellt :)

• yrvädret

En mellanblödning är inget onormalt och kan komma ibland. Irriterande är det. Endel kvinnor får en liten pytte blödning vid ägglossning.

Eftersom det är mitt i en period så kan det ju vara det. Eller kan det vara så att du är gravid.
    Vill inte verka olycksbådande, men det kan ju också vara missfall - vi får hoppas att så inte är fallet!

• Sarge

Tack för alla svar...!!

Jag ringde till sjukvårdsupplysningen igår & kollade & enl. dom så var det inget att oroa sig för....Lätt för dom att säga !

Jag är öm i området där livmodern sitter & är liksom "uppsvullen" (typ. som dagarna innan mens)....kanske läge att köpa ett grav.test, men ger det utslag även om man såatt säga precis blivit gravid ? Jag har för mig att det står på förrpackningen att man kan testa sig från och med den dagen man förväntar sig att få mens !?

Jag ska ringa till min vanliga gynekolog på tisdag så får vi se....

/Sarge

• Ananas

RFSUs gravtest kan man testa en veckan innan mens och de andra t.ex. ClearBlue och Preg från dagen då du förväntar mens. Vet man inte när man ska ha mens, t.ex. om man inte har någon regelbunden mens har jag för mig att det står 19 dagar efter oskyddat samlag.

det kan ju vara så att du har fått en genombrottsblödning pga slarv med dina piller och då är det ju inget konstigt, utan mer som en vanlig mens. Då bör du fortsätta med dina piller som vanligt men använda annat skydd också i 7 dagar.

Svar på tråden Mellanblödning ?? Orolig !!