• eymdbest

Kär i elev!

Jag har blivit kär i min 21 år yngre elev! Han är 19 på det 20:e. Och jag menar inte bara kär utan verkligen tok-kär. Har aldrig varit med om något liknande och tror jag blivit tokig. Situationen är hur jobbig som helst fastän jag hittintills har hanterat det hela professionellt. Det finns ett spel givetvis mellan oss, men jag låter inget synas, i alla fall inte som jag vet om.

Nu känns det som om jag måste prata med killen på något sätt för att få känslorna ur världen. Hur ska jag göra det så att det inte blir fel? Måste verkligen ha era tankar och förslag. Känner mig förlamad!

• Svar på tråden Kär i elev!
  • Jenjo

Troligtvis bör du nog inte ta upp det alls. Vänta åtminstone tills han gått ut.

• Ennna

Det låter som om du är i en verkligt jobbig situation...
    Har varit "eleven". Det var för ca 3 år sedan och jag var typ 21. Mannen var min handledare på en yrkespraktik, och det hela blev väldigt intensivt flörtande mellan oss... Han var gift och hade familj.., vilket inte underlättade. Hur som helst insåg jag att han var färdig att spela spelet ut... men då fixade jag det inte!
    Kändes fel i och med att jag var i beroende ställning...

Mitt spontana råd är att prata med någon som står utanför (vilket du i och för sig gör nu) som kan lyssna under en längre tid.
    Kanske kan du genom detta bryta spelet mellan er!

• eymdbest

Jo, visserligen känns han redan nu som min "pappa" i vissa sammanhang. När vi diskuterar är han otroligt redig och mogen. Men jag är fullt medveten om problematiken och vill sköta det hela professionellt. Och kanske är det så att det är första gången han testar sina krafter och det ska man ha rätt att göra utan att en lärare löper amok. Jag ska göra mitt bästa för att fokusera på min uppgift och inte röra till det för vare sig mig eller honom. Och förmodligen kanske jag får känslor för honom för att jag innerst inne vet att det är "ofarligt" och att det inte kan bli seriöst. Tack för att ni lyssnar och orkar svara....ibland undrar jag som sagt över mig själv!

Svar på tråden Kär i elev!