• exe

Sökes: billiga festklänningar

Letar med ljus och lykta efter riktigt billiga festklänningar till lillasyster som går ut 9:an och ska på skolbal. Känns ju lite i överkant att hyra/köpa klänning för 2000:-, men samtidigt är det viktigt för henne att få vara riktigt fin... Någon kunnig här inne som kan ge mig tips?

• Svar på tråden Sökes: billiga festklänningar
  • lokatt

sök inlägg om tärnklänningar... det är ju ett alternativ om hon vill köpa en klänning. kanske kan ni vid köp från nätet/utomlands hitta ngn här att sambeställa från?
    ett ställe är www. keepmeinstitches. biz

• discodivan

sök på "billiga balklänningar" på altavista, en del träffar

• Sept-05

Det finns en butik i Kista centrum som har en del att välja på och inte så farliga priser !!

• exe

Hmm... TAck för tipsen, men jag tror butiken i Kista har stängt, och problemet med nätköp är att lillasyster har _väldigt_ stor byst, så hon måste nästan prova klänningen innan köp.

Ingen som vet nån annat ställe i Stockholm?

• ålandsbrud

Aksara har ganska billiga festklänningar på övervåningen.

• digital

Debenhams brukar ha några modeller också. Ibland finns det även i "vanliga" klädbutiker (Åhlens, H&M osv), men det kanske är säsongsbetonat.

• 5/5-05

Måste nog liksom ålandsbrud rekomendera Aksara...jag hittade tärnklänning till lillasyster där för ynka 299:-
    Visserligen var det rea, men jag tror ordinariepris var runt 500-600:-
    Så det är värt ett besök! Lycka till!

• brudimaj

När jag gick genom sergelarkaden från hötoregt, så hade dom i en affär jättefina balklänningar i skylten, en trappa upp. Olika färger och modeller! Gå dit.
    Tänkte inte alls på vad affären hette, men ungefär vid H&M.

• brudimaj

kanske Royla Högtidskläder, dom brukar ha massa rea på balklänningar. Liger på Linne´gatan, på östermalm, om jag minns rätt gatan...tror det.
    Hyrde vår tärnas klänning där.

• AndreaM

Engla i Farsta C! De har även rea just nu. Fina klänningar till hyfsade priser och trevlig personal!

• AndreaM

ps Engla fanns även i Kista (som det står att läsa om högre upp i denna tråd) men de har flyttat alla sina kläder till systerbutiken i Farsta!

• exe

Vill bara säga tack för tipsen - ska nog ge oss ut i helgen och se om vi hittar nåt:)

• Forsfors

När jag slutade nian så hade vi en avslutningsmiddag och då hade jag köpt en riktigt vacker långklänning på Gala i stockholm för 500 kr. På tudentbalen hade jag en vacker lila satinklänning från randigarutan på mig, tror att jag köpte den för 800 kr, så gå och leta på lite vanligare men ändå lite exklusivare affärer så kan det hända att de har fina festklänningar som inte kostar alla ens pengar. Secon hand kan också vara ett tips, eller kolla blocket, tradera och sådana ställen, där kan man hita folks gamla balklänningar etc billigare.

• Snuttegurkan

Kika in på www. brudklanningar.tk
    där finns JÄTTEBILLIGA fest och balklänningar. Köpte min festklänning från henne och är supernöjd!

Svar på tråden Sökes: billiga festklänningar