• S&P

Vigsel i Ekotemplet, Hagaparken

Hej!

Vi ska gifta gifta oss i sommar och tänkte ha vigselceremonin i Ekotemplet i Hagaparken, Stockholm. Är det någon som känner till om man kan boka templet, för att slippa risken av att det är upptaget den valda dagen? Finns det någon att kontakta som kan bistå med arrangemang så som stolar? Får man plats att vara upp mot en 100 personer? Antar att inte alla behöver stå inne i templet förstås...

Tacksam för svar!

Sofia

• Svar på tråden Vigsel i Ekotemplet, Hagaparken
  • AndreaM

Hör med Statens fastighetsverk, de är ansvariga för alla fastigheter i Haga.
    Tel 696 70 00 och fråga efter de som är fastighetsansvariga på Haga!

• T.B.

Jag tror inte man kan boka Ekotemplet. De jag har hört som har varit där har försök se till att ha någon kamrat el. liknande där innan som typ "passar" det och ber eventuella picknickgäster att sätta sig någon annanstans.
    Men det är några som gifter sig där så man kan väl försöka synka sina vigslar tex har på BT?

• Maya K

en till som vill veta så mkt som möjligt om ekotemplet.....

• binks

Du kan INTE boka Ekotemplet eller reservera plats där! Vill man gifta sig där får man stå ut med att det finns fler brudpar samma dag OCH samma tid (d.v.s. lördag eftermiddag mellan kl. 15:00 och 16:00). Att be kompisar att se till att vara där innan är ungefär lika smidigt som att lägga en handduk i solstolen och tro att det är en officiell reservation.

• madelyn

Ujuj, det låter ju lite riskabelt.. vad synd! Man vill ju gärna ha templet för sig själv när man ska ha bröllopet.

• S&P

TAck för alla svar! Det låter ju lite riskabelt när man inte kan boka och vi just tänkt gifta oss vid 1500-1600... Hmmm, vill så gärna gifta mig utomhus och i närheten av Stallis där vi ska ha middagen efteråt... Vi funderade annars på att hitta en plats vid vattnet i närheten och sedan slussa alla gäster med båt till middagen. Några tips?

• apelsina

Det finns en liknande byggnad i Hagaparken som heter "Kinesiska pagoden"... Kanske vore nåt?

• S&P

Hej igen!

Pratade med Ulla-Britt de Marchi som är informationsansvarig för ärenden som just vigslar i Hagaparken. Hon sa att man mycket riktigt inte kan boka och att man får vara beredd på att man stöter på annat/andra bröllopspar eller soldyrkande människor som ju i hela parken på sommaren (i vårt fall i juli). Hon nämnde också att Haga slott används då och då, utan förvarning förstås, av stadsbesök och då stänger SÄPO av hela udden som även Ekotemplet ligger på... Det är inte ofta sa hon, men ville ändå nämna att det händer. Nu blev vi väldigt villrådiga...

• madelyn

S&P,

Ulla-Britt de Marchi? Hon är även ansvarig för Ulriksdals Kapell.. var hon trevlig mot dig? Jag fick ett supersnorkigt bemötande!

• S&P

Nä, jag tyckte nog att hon var helt ok. Hon var ju inte gladast i stan precis men det var nog mest hon som person antar jag... Hon tipsade mig för övrigt om Ulriksdals slottskapell så nu lutar det åt att vi bokar det och slussar gästerna i båt till Stallis, verkar väl mysigt? Kan ju ändå fotografera oss borta vid templet om vi vill det är ju också en fantastiskt fin miljö vid slottet! Om vi får tillgång till kapellet är det ju inte hela världen om himeln skulle öppna sig heller!

• apelsina

Ulriksdals slottskapell brukar vara uppbokat långt i förväg, så kolla om det är ledigt så snart som möjligt! (de kan ju få in återbud också)
    Men, annars är ju själva slottsparken superfin! Där kan man säkert ha en vigsel utomhus. Om det bara är fint väder...

• madelyn

S&P,

Slottskapellet är underbart och miljön runt omkring likaså. Hoppas ni får en fin vigsel!

• S&P

Tack snälla! Vilken toppen sida detta är! KUl att bubbla med alla som går i samma moln av bröllopsplanerande!

• Vitklädd i vinter

Jag har varit på bröllop i Hagaparken, tror det var Ekotemplet. Då fick vi iallafall stå och vänta för det var ett par bröllop före oss. Tyckte iofs inte att det gjorde så mycket. Vi minglade runt lite och passade på att hälsa på alla tills det var vår tur. Och man står ju inte precis runt omkring utan dom som väntar håller sig lite på avstånd. Sen får man väl se till att nån är där i lite god tid och "ställer sig i kö" om man säger så. Fint var det iallafall!!!

Svar på tråden Vigsel i Ekotemplet, Hagaparken