• längtartillaug

Miami Beach med Swanson´s

Vi har planer på att åka till Miami Beach på bröllopsresa och har kollat i Swanson´s katalog. Är det någon som har rest med dem och vill berätta lite. Har fastnat för Royal Palm Crowne Plaza. Sist vi var där bodde vi på ett enklare ställe men nu när det är bröllopsresa så .
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Miami Beach med Swanson´s
  • Veronika

Ska ni åka dit i augusti? Vi åker till Florida den 29 augusti (gifter oss 27:e). Vi kommer vara där i 4 veckor och bo på massa ställen så tyvärr kunde vi inte boka de lite finare hotellen, budgeten höll inte för det när man är borta så länge! Vi kommer vara i Maimi Beach i 4 nätter och då bor vi på Ocean Surf Hotel.

Om du varit där tidigare kanske du har lite bra tips att dela med dig av!

Hur länge ska ni vara där? Några planerade aktiviteter?

• längtartillaug

Veronika
    Vi gifter oss den 13 aug och åker nog den 15 eller 16. Kommer bara vara borta en vecka då vi lämnar vår tvååring hemma med mormor. (Antar att det är mest jag som får abstinens ). Vi har varit där tidigare, det var aug 1998. Ett tag sedan så det är väl dags igen! Då var vi lite på stranden men det är väldigt varmt i aug. Vi var på ett stort köpcentrum utanför Miami som hette Sawgrass Mills (tror jag). Hyrde bil och åkte ett par dar ner till Key West. Kul men också det varmt.
    Vad har ni för planer - var skall ni stanna. Så härligt att kunna vara borta så länge.
    /Anna

• Veronika

Håll i dig nu, för det här kan bli invecklat...

Vi börjar med 4 dagar på Disney World. Jag älskar Disney (vilken syns på vår hemsida: veronika.mine.nu) och vi tycker båda att det fortfarande är kul med nöjesparker. Sen bor vi i Orlando i en vecka. Vi kommer vara 2 dagar på Universal Studios och en heldag på Kennedy Space Center. Sen hämtar vi ut hyrbilen och kör ner till Fort Lauderdale. Där tar vi det lite lugnt och åker på några dykutflykter. Sen kör vi vidare ner till Key West. Först allra längst ner och bor där i nästan en vecka. Vi ska dyka och åka ut på en utflykt där man får se vilda delfiner samt snorkla på korallrev. Sen tänkte vi kika på kyrkogården, låter sjukt men den ska tydligen vara ganska "roande". Sola och bada blir det ju också förstås. Sen kör vi upp till Key Largo och sover på ett undervattenshotell en natt. 9 meter under ytan med middag och frukost inne i den lilla "tanken". Där får man även dyka hur mycket man vill (som du märker så kommer vi dyka en del, vi har dykcert båda två). På väg upp till Miami Beach stannar vi en heldag i Everglads träskmarker. Kikar på krokodiler och åker "airboats" över träsken. I Miami Beach kommer vi nog ta det väldigt lugnt, vi är där i 4 dagar. En dag ska vi simma med delfiner på Dolphin World! Ska bli jättekul. Resterande tiden av den dagen har de olika shower med späckhuggare, fåglar och reptiler. Vi hade faktiskt tänkt besöka Sawgrass Mills, har fått höra att det ska vara ett bra shoppingcenter. Vi avslutar smekmånaden med en 4 dagars kryssning till Bahamas!!!

Först hade vi tänkt åka 3 veckor, men vi kom på att det var så mycket vi ville göra att vi var tvugna att förlänga till 4 veckor, så det blev en hel smekMÅNAD! Vi har inga barn att längta efter, men en liten chihuahua på ett år som ska bo hos mina föräldrar. Det tror jag blir det enda man kommer längta hem till. Fattar inte rikigt att det här kommer hända!!!

Längar oxå till augusti!

• längtartillaug

Åhh vad härligt det låter - en hel smedMÅNAD .
    Låter som en fantastisk plan. När ni är i Key West måste ni gå och kolla på Hemingways hem - lite kul. När vi var där bodde vi i ett riktigt "södernhus". Du vet ett sån´t där stort trähus man bara ser i filmer. De hyr ut rum i sådana hus- som hotellrum. Skall gå in och kolla din hemsida också - kul med Disney.

• Beachy

Tack för tipset Crown Plaza. På slutet av vår resa skall vi bo i Miami några nätter och har letat efter något fint och bra hotell.

Förra helgen var vi i Amsterdam och bodde på Crown Plaza. Mycket bra och trevligt, så det i Miami är säkert minst lika bra.

• längtartillaug

Veronika.
    Tack för länken. Ser fantastiskt coolt och härligt ut.

• jazzkatten

Veronika

Vi ska åka på smekmånad till Miami i juni, och tänkte då ta en kryss till Bahamas. Vi har inte bokat kryssen ännu, och jag blev nyfiken på vilket kryssningsbolag ni åker med?

• Veronika

jazzkatten
    Vi åker med Royal Caribbean, båten heter Majesty of the Seas. Vi tar en 3 nätters kryssning eftersom 4 nätters kryssningen går förbi Key West, och där kommer vi ju precis ha varit så det kändes "onödigt". Vi stannar på två öar, dels Nassau som är en känd ö och dels Coco Cay som är Royal Caribeans egna privata ö dit bara gäster får komma!

Hur länge ska ni vara borta? Eftersom det är vår smekmånad ska vi nämligen lämna ett vigselbevis till resebyrån innan vi åker, kryssningsföretaget vill ha det senast 2 veckor innan ankomst. Jag misstänker att det är något spännande som kommer hända. Kanske en gratulation eller en flaska bubbel eller nåt. Tjejen på resebyrån ville inte tala om vad de skulle med det till...

Svar på tråden Miami Beach med Swanson´s