• Jazzie

Volym mousse från Loreal?

Någon som testat det nya volym mousset från Loreal? Jag köpte det i dag då jag som många andra här vill få volym i håret.
    Om ni har andra tips på volym mousse så tar jag tacksamt emot dem.

• Svar på tråden Volym mousse från Loreal?
  • Beatrize

Vill du ha ordentligt med volym finns bara en mousse du kan lita på, och det är TIGI volymmousse. Den är dyr, men fantastisk!
    Jag har världens plattaste, flygiaste och tunnaste hår, och den funkar verkligen.
    Bara att spraya in moussen i hår rötterna, föna och voila!
    Finns bara att köpa i frisörsalonger och kostar runt 200:-

• Jazzie

Glömde skriva att detta mousset heter Elvital då det är samma serie som schampo o balsam.

• Jazzie

Ohh tack Beatrize! Nästa gång köper jag Tigi. Ska testa detta nu så vi får se, det var inte så dyrt,54 kr på H&M.

• Beatrize

Ett annat tips är att använda ett riktigt rengörande schampoo. Detta för att ett riktigt rent hår gör så att hårstrået "lyfter" sig från hjässan och bara där har du skapat dig en förutsättning för volym.
    Ett bra schampoo är Mark Hill Volymschampoo och finns på NK.
    Kram!

• Jazzie

Tack för ännu ett tips, Beatrize. Jag har precis som du, jättetunnt, flyggit, platt hår och vet snart inte vad jag ska använda för produkter för att det ska se tjock ut. I höstas tappade jag en hel del hår så det känns ännu tunnare nu. Och nu har jag börjat äta "Hårform" så vi får se om det blir nån skillnad.
    Kramiz!

• Hello

Jag har oxå väldigt tunt och fjunigt hår och jag brukar välja hårprodukter med omsorg. Min erfarenhet i moussedjungeln är att dyrare produkter som man köper hos frissan är mycket bättre än de billigare man kan köpa på HM eller i matvaruaffären.
    Jag är inte en sådan som lägger mer pengar än nödvändigt på saker, försöker alltid komma billigt undan. Men vad gäller hårprodukter så lönar det sig att kosta på sig. Dessutom brukar frissans produkter räcka längre vilket kanske inte gör dem så mycket dyrare om man slår ut det över tiden. Just nu använder jag Sebastians body double ca 190 kronor. Jättebra!

• Jazzie

Funderar på hur man ska föna för att få bäst volym? Jag har en varmluftsborste som verkar bra men vet ni kanske nått bättre?

Svar på tråden Volym mousse från Loreal?