• Makamurfen

1,5 års ålderskillnad..?!

Barn med 1,5 års mellanrum..??

Vet att detta är fel forum, men måste bara ventilera och undra..

Misstänker att jag kan vara gravid TROTS att jag har spiral...
    Om jag nu är det kommer det vara 1,5 år mellan barnen...

Kan någon med erfarenheter eller som har vänner med barn med den åldersskillnaden komma med upplysningar vore jag sällsynt tacksam!!?? Positiva, negativa aspekter eller bara rena upplysningar om svårigheter och glädjeämnen...

Tacksam och lite fundersam...
    KRAM!

• Svar på tråden 1,5 års ålderskillnad..?!
  • Ellte

Tja, för det första...gör ett test så du vet... För det andra, om du ÄR gravid, gläd dig, uppfostra dina barn, lek med dem, älska dem, ta hand om dem, gör fler om du gillar dem och sluta TÄNK så mycket :D Jisös, du gör ett barn som kanske inte ens finns till ett problem :D

• K.C

det måste ju bero på hur barnen visar sig vara. tror inte åldern spelar så stor roll för hur livet med 2 syskon kommer bli.

• Makamurfen

*Ellte*

Om jag nu är gravid så gläds jag fantastiskt mycket över detta och ser det verkligen inte som ngt problem..!!!

Vad jag undrar är väl egentligen hur en 1,5-åring tacklar att få ett syskon, vilken utvecklingsfas han befinner sig i, om han är extra känslig, trotsig etc..
    Vet helt enkelt inte hur en 1,5-åring är eftersom jag inte haft någon ännu..

• Ellte

Sorry, det verkade lite panikartat att starta TRE trådar samtidigt ... Hur barnet reagerar är väl helt individuellt skulle jag tro och att försöka "läsa in sig" på saken skapar bara stress. Vänta och se hur det blir :D

(Min svägerskas unge som är två och precis fick en lillasyster är hur gullig och glad som helst och älskade bäbisen redan i magen ;) )

• Wih

Mellan mina två äldsta syskon var det bara 11 månader som skilde. De växte upp som tvillingar.

Vet faktiskt inte vilken "fas" storasyster var när hon fick en lillebror. Som sagt, de har växt upp som tvillingar och nog alltid sett sig som det också.

• Citronella

www.alltforforaldrar.se/index.php finns ett snackforum som heter just *tätt mellan barnen* där det finns en massa tjejer som har just tätt mellan barnen och kan svara på dina frågor.

• Lill Anna

Mellan min sambo och hans yngre bror är det lite mer än 1½ år. De är som tvillingar och har gjort precis allt tillsammans som små.. Nu som vuxna har det massor gemensamt och de pratar ofta i telefon eller via datorn.. Ibland har jag kunnat trott att jag varit sambo med både sambon och svågern då han spenderat mycket tid hemma hos oss.

•  jansson

Grattis grattis om det visar sej att du är gravid!

Man brukar kalla syskon födda med inte mer än 18 månaders mellanrum för psuedotvillingar, kom att tänka på det när jag läste Lill Annas inlägg. Jag har hört att barn tacklar som allra bäst at få ett syskon innan det fyllt två år, så dte kan kanske vara en uppmuntra?

• Makamurfen

TAck för alla svar!

Även om jag inte är gravid nu, så är vi inne på att vi vill ha nästa innan sonen är två år...

Så nu blir det produktionsstart i slutet av maj... och tänk om det vill sig så väl att det tar sig på bröllopsresan (Fullt möjligt faktiskt om nu inte kroppen fått sig ett spel..)

På pappans önskan om det blir en pojk blir det i så fal en liten Malte - uppkallad efter Single Malt Whisky ´då bröllopsresan bär av till Skottland och Whisky-destillerier..

Svar på tråden 1,5 års ålderskillnad..?!