• dala82

vinterbröllop vs sommarbröllop

Hej allihop!
    Jag har sett att det finns trådar kring detta ämne men skulle vilja ha lite nya fräsha åsikter.

Vad tycker ni är fördelar och nackdelar med ett vinterbröllop resp. ett sommarbröllop?? Alla åsikter och funderingar är välkomna!

• Svar på tråden vinterbröllop vs sommarbröllop
  • Elfina

Jag ville faktiskt ha ett riktigt höstbröllop med röda vackra träd, hög klar luft.. Men nu gifter vi oss i Juli. För min m2b jobbar som "artist" o har säsong hela hösten, vintern o våren så det fanns inga alternativ. Fördelen att vi gifter oss på sommaren är att det inte är lika stor risk för regn Men jag tycker egentligen att ett höst el vinterbröllop kan vara så vackra. Hmmm, detta blev inte så mkt för o nackdelar bara min åsikt.. Men det kanske hjälper dig ändå..

• MimmiPigg04

En fördel kan vara att det inte är lika vanligt att gifta sig under vintern. Vilket kan innebära att erat bröllop inte kommer att krocka med andras som ett sommarbröllop kan göra då det är mkt poppis årstid att gifta sig på.

En annan fördel är att gästerna eventuellt slipper avbryta sin ev semester om man lägger sitt bröllop i juli, aug.

En annan fördel är att det finns många roliga resmål att åka på bröllopsresa till under vinterhalvåret.

Fördel med sommaren är ljust ljuset och vädret. Själv blir det majbröllop :) men var helt inne på vinterbröllop innan, men lokalen vi ville ha funkade tyvärr så då blev det en annan och den passade bättre till sommarhalvåret.

• Helena V

Fördelar som jag kan komma på med vinterbröllop... Gästerna är ofta inte lika uppbokade under januari-februari som under sommaren (å andra sidan kan det ju finnas gäster som bara vistas på orten under sommaren).
    Det går att använda facklor, levande ljus och ev fyrverkerier på ett effektfullt sätt.
    Lokaler, frisör etc är inte lika hårt uppbokade.