Riddarhuset
Är det någon som har varit på bröllopsfest i Riddarhuset? Är nyfiken på hur lokalen passar för fest!
Är det någon som har varit på bröllopsfest i Riddarhuset? Är nyfiken på hur lokalen passar för fest!
Jag var på bröllop där för en 15 år sedan .Det var jättetrevliga lokaler.
Japp, jag var där på bröllop för 3 år sedan då min kusin gifte sig, jättefina lokaler med en stor salong och några smårum bredvid där baren stod, härliga rum med stora fönster, det gick också att gå ut i trädgården mot vattnet.
Vi fick också en visning av adelskammaren eller vad det heter ett intressant avbrott under den fina festen. Det var kanske ca 70 pers. på det bröllopet.
Har för mig att inte "vem som helst" får vara i Riddarhuset utan att det är förbehållet adeln. Jag kan dock ha fel eller så är det gamla uppgifter...
Helt rätt Frk Cattis. Du måste vara adlig eller ha annan knytning till Riddarhuset för att få ha fest där.
Väcker upp denna tråd igen då jag undrar om någon mer haft eller varit på ett vigsel i Riddarhuset, (och då i första hand i Riddarsalen)? Har funderingarna på att ha vårat bröllop där...
*Push*