• Betania

sista-minuten i mars?!

Vi hoppas komma iväg på en resa efter vårt bröllop den 19 mars och jag lusläser annonserna för sista-minuten resor just nu. Men vart skall man ta vägen? Är det kallt och läskigt kring medelhavet nu? Nåt annat trevligt resmål som nån vill tipsa om? Vill gärna ha sol och värme!

• Svar på tråden sista-minuten i mars?!
  • Soon

Jag antar att det är varmt nere vi Kanarieholmarna, men annars har jag inte så bra koll.

Puffar lite för dig!

• Julibrud 40+

Den 22/3 åker vi till Madeira för 1 veckas semester. Subtropiskt klimat, få regndagar - just nu ungerfär som svensk försommar. Finns mycket på nätet att läsa.
    Annars finns Azorerna. Vi kikade på det alternativet också, ngt dyrare. Marocko verkar också bra, däremot hittade vi ingen sista minuten dit - dessutom tror jag att jag vill ge Marocko mer tid än 1 vecka. Jo, Egypten är ju stort nuförtiden också om du vill hålla dig kring Medelhavet. Jag läntar som tusan till ledigheten, är ganska less på snön och kylan. Lycka till!

• C.A

Vi var i Hurghada, Egypten mellan den 22 och 30 mars ifjol. Det var väldigt varmt, 30-35 grader.

• Linda_S

Jag skulle INTE rekommendera norra medelhavet redan i mars. Var på Mallis en gång i maj och då BÖRJADE det värmas upp.
    Däremot södra medelhavet (Egypten, Tunisien o s v) går bra redan nu.
    Annars kanarieöarna (undik dock Gran kanaria, det FINNS fina öar bland kanarieholmarna) eller lägg på två timmars flygtid och ta er ner till Gambia.
    Fördelen med att flyga rakt ner (till skillnad från att ta sig västerut till Västindien/Florida eller österut till Bali/Thailand) är ju att du slipper den omständiga tidsskillnaden. Kanske inte alltid så jobbig när du åker DIT eftersom du i flera dagar kan anpassa dig efter dina egna tide när du har semester, men desto värre när du åker hem.
    Hoppas ni hittar något härligt resmål!
    kram Linda

• Betania

Tack för härliga tips! Gambia låter underbart...

Svar på tråden sista-minuten i mars?!