• CJW

Bröllopstårta i Linköping

Nu tittar vi runt på bröllopstårta och jag har framför allt tittat på Schelins. Tyvärr är de dyrast men mest tillmötesgående.
    Är det någon som har erfarenheter av bröllopstårtor hos Schelins eller hos något annat konditori i Linköping.
    Var har ni köpt, eller kommer köpa tårta någonstans, och vad kommer det kosta per person?

• Svar på tråden Bröllopstårta i Linköping
  • na76

Hej

Jag kommer också ta tårtan från schelins. Det kostade 45 kr/bit.

• CJW

Jämförde du med andra innan?
    Jag tycker att Schelins verkar väldigt bra men det är just priset.

• na76

Hej

Jag ville ha chokladtårta och det verkar dom ha flera sorter att välja på så därför valde jag dom.

• Fru Calice

vi har valt tårtverkstan, för att de hade ett sånt utseende på tårtan som jag ville ha. sen använder ju hon fromage oxå i tårtan vilket gör att den känns lite lättare, vilket vi var ute efter.
    finns inte så mycket att välja på i smak o så, alla är likadana o så väljer man smak på fromagen bara- jordgubb, citron, choklad eller passionsfrukt.
    tycker hon är trevlig o bra o ha o göra med. hon tar 42:-/biten för "lyxtårta" och 36:-/biten för "vanlig" tårta.

• Decorist

Lanemos konditori på Västra vägen gjorde våra bröllopstårtor och de var supergoda! Min man som kommer från en "bagarsläkt" och är väldigt kräsen, provade runt lite först, men tyckte att Lanemos var godast! De var jättetrevliga också. Eftersom vi skulle ha vanliga operatårtor fast vita, och inte på ställning utan separata i olika storlekar, så betalade vi inget extra för att det var bröllopstårta, utan vi betalade ca 16 kr biten. 2000 kr för 120 bitar. Då hade jag även önskat vit dekormassa istället för marsipan...

• ellma

Hej!

Vi ska köpa vår bröllopstårta från Tannefors bageri. De tar bara 20:- per person, men har bara ställningar på höjden (dvs inte några "spiralformade" ställningar). De verkade trevliga och vi brukar äta tårta därifrån på jobbet ibland och de har varit goda hittills.
    /Ellen

Svar på tråden Bröllopstårta i Linköping