• fysalis

Utslag på armarna vid träning...hjälp!!!

Har råkat ut för något som jag är orolig över och som inte känns bra. De senaste gångerna jag varit och tränat så har jag fått som röda utslag på insidan av armarna. Så fort jag kommer upp lite i puls så börjar det som små röda prickar och utvecklas sedan och sprider sig från armhålan och ner på hela armen. Det blossar verkligen upp. För några år sedan upplevde jag samma sak. Då var orsaken helt klar: stress. Jag pluggade just då min hårdaste termin på högskolan och man gick på högvarv. Fick lägga om hela mitt liv och till slut så gav det sig. Men jag är absolut inte stressad nu så jag förstår inte vad reaktionen kommer ifrån. Om någon har varit med om liknande så är jag tacksam om ni delar med er. Vill ju inget hellre än bli av med detta....

• Svar på tråden Utslag på armarna vid träning...hjälp!!!
  • fysalis

Nu blir jag ännu mer orolig om det bara är jag som har upplevt detta...

• Titrania

Hm..har aldrig vart med om nåt sånt, men om du är så orolig så borde du gå till en läkare tycker jag...

• Monn

Kan det vara värmeutslag? Går det bort efter ett tag?

Jag fick något liknande när jag var i Asien och var ute och sprang på mornarna (det var fortfarande varmt, men inte lika varmt som på dagarna). Värme och fukt gjorde så att jag fick röda kliande utslag. Jag duttade på lite babypuder (talk?) innan jag gick ut, och det sög upp en del av fukten så att det blev bättre.

• yrvädret05

Fysalis! Jag käner igen det. Är en "periodare" när det gäller träning, men har den senaste "perioden", inte förr, fått små röda prickar vid armvecken och även jag undrat vad det är. Jag tror och hoppas att det bara är värmeutslag. Fick det dock inte sist.

• fysalis

Får också för mig att det är värmeutslag. Men jag förstår inte varför.... Det försvinner ca 1,5 timme efter avslutat pass. Har ju problem med eksem i vanliga fall så jag undrar om detta är någon slags allergisk reaktion. Har ganska nyligen gått över till en parfymerad lotion från en tidigare parfymfri. Undrar om huden reagerar på den när jag bli varm och svettig....Fortsätter det får jag väl kontakta läkare.

• BlaBla

Kan det inte vara träningskläderna som skaver? jag får liknande på insidan av armen när jag tränar i ett speciellt linne, om du rör på armarna mycket fram-o-tillbaka uppstår ju någon slags friktion, när du dessutom är varm och svettig också+? Kanske kunde testa att träöna i annat plagg?

Svar på tråden Utslag på armarna vid träning...hjälp!!!