• Beachy

60-årspresent

Vi gifter oss på Aruba två dagar efter min mammas 60-årsdag, som också firas på Aruba. Det är ganska lång tid kvar, men vill vara ute i god tid.

Behöver nu hjälp med en bra, finare present (har en brorsa och ev kan vi vara två på presenten) till lilla mor.

Dagen före bröllopet skall alla tjejer i brudföljet + mamma gå på spa som vi bjuder på, så vi vill inte ge henne något sådant i present.

Om det är en present vi inte kan ta med oss så kan vi alltid skriva ett kort om presenten så får hon den senare.

Mamma har väldigt bra smak, men framförallt har hon ALLT.

HJÄLP MIG!

• Svar på tråden 60-årspresent
  • Guccigirl

en shopping tripp till London(flyg+hotell)...gav min mamma det när hon fyllde 50....åkte tillsammans och hade super kul!!!

• Tessy

Kanske nån biljett på någon teater föreställning... Eller presentkort på någon fin restaurang..

• Beachy

En weekendresa är en bra idé.

Teater är också bra, men sådant gör hon väldigt ofta själv med vänner.

Tack i alla fall.

Fler förslag???

• robbans flicka

Presentkort på nån spahelg eller fotvård, massage el liknande?!

Gav min mamma massagepresentkort när hon fyllde halvjämt o det vart jätteuppskattat.

• Beachy

Superbra, men som jag skrev så skall vi på spa.

• Guccigirl

presentkort i någon av mamsens favorit möbelbutiker...kan alltid vara kul att byta ut något av sitt bohag....men röstar fortfarande på weekend resa!

• LisaML

Är hon en äventyrlig typ så kan du ge henne ett fallskärmshopp eller en bergsklättrar-kurs. Min mamma skulle nog uppskatta om vi gav henne tex en salsakurs en eftermiddag, sedan middag och dans på ett bra salsa-ställe med levande musik. I varje fall någon slags aktivitet!

• Beachy

Ni är jätteduktiga att komma på saker.

Min röst ligger fn på weekendresa.

Tyvärr är mamma inte äventyrlig. Skall ta med henne på en överraskning på födelsedagen, snorkeltur. Brorsan tyckte inte det, men hon har ju möjlighet att dricka paraplydrink och sola på båten istället.

• LisaML

Paraplydrink sitter ju aldrig fel, och det kan man njuta av oavsett hur många grejer man har hemma i Sverige!

• Tolin

Den bästa present min mamma har fått (säger hon åtminstone ) är när vi har gett henne en helg med sina döttrar, dvs jag och min syster. Vi har sagt åt henne att packa en väska med exempelvis badkläder, finkläder etc och sen vet hon inte vad vi ska göra. Vi har varit på gourmethelg, spa, kallbadat, gått på konstmuséer, ätit gott, bowlat, haft picknick etc. Överraskningsmomentet är trevligt eftersom det gör en liten pirrig och spänd av förväntan över vad som ska hända (som när man var liten). Jag och maken gjorde samma sak för mina föräldrar som tack för all hjälp med bröllopet. Ju äldre man blir desto mer sällan är det också man umgås med "bara" familjen. Det är härligt att skämma bort sina föräldrar efter allt det gjort. Vet att åtminstone min mamma uppskattar det väldigt mycket.

• Tolin

Ni kan alltså ge henne ett inbjudningskort att hon ska boka den och den helgen, skriva klädkod etc och sedan fylla helgen med aktiviteter och överraskningar och skämma bort henne ordentligt.

• blivande fru J

weekendresa låter skoj, men är det inte hesmkt dyrt? jag skulle absolut inte har råd att åka med mamma till London ens om jag delade resan och hotellet med mina systrar.
    Tolins tips låter roligt tycker jag, det kan ju bli allt från svamputflykt till moderna museét, beroend epå mamma.

• Beachy

Visst blir en weekend lite dyrare. Tolins tips är också jättebra.

Sådana saker måste jag tyvärr göra själv med mamma eftersom brorsan bor i USA.

Vi får väl se vad det blir, men jag är jätteglad för era tips. Tack!

Svar på tråden 60-årspresent