• Lindis79

Låtar på Norska???

Jag är född och uppväxt i Norge men har nu bott här i sverige i 16 år. Nu när vi gifter oss kommer det komma ett gäng gäster (däribland min pappa) från norge. Jag skulle tycka det var roligt med en norsk låt i kyrkan som en liten överraskning.. Vill därför inte prata med pappa..

Finns det någon därute som har någon aning?? För det har inte jag.

Norge är ju inte direkt kännt för sin musik, så detta är verkligen en chansning...

• Svar på tråden Låtar på Norska???
  • ladymarmelade

Jag funderar så det knakar!!! Bodde i Norge i nästan 3 år, så nån fin låt borde man ju har hört. Sen gäller det bara att komma ihåg nån... Ska tänka vidare och lovar att höra av mig om det dyker upp nåt i mitt huvud!

• Lindis79

ladymarmelade

Tack du är en ängel!!

Jag har sökt överallt känns det som.. Jag som ändå brukar vara där på semester.. Total hjärnsläpp!!!

• ladymarmelade
    Kommer vi inte på nån bättre så får ni ju helt enkelt välja La de swinge, hahahaha!!! Mer norskt blir det inte!
  • Ejla

Den där låten som specialskrevs i samband med kronprinsbröllopet... "Hymne på en bröllopsdag" tror jag den hette... den kanske kunde vara nåt?

• Lindis79

La det swinge... hahaha!! Jo du, det skulle va nåt det.. hihi..

• Silje21

Hmmm, vad med kjärlighetsvisa av Halvdan Sivertsen? Den är ju fin. Sen har ju Sissel Kyrkjebö många vackra sånger också, kommer inte på någon sådär direkt.. eller jo "Kjärlighet" är riktigt fin faktisk. Jörn Hoel har en fantastisk låt som heter "Har en dröm" men jag vet inte riktigt vad den handlar om, kommer inte ihåg.

Hoppas det kan vara till någon hjälp!

• Lindis79

Silje21

Tusen takk!!

Halvdan och Sissels låt har jag. Ska kolla upp den med Jörn Hoel.

Det är nämligen två svenska tjejer som ska sjunga så det får inte vara för svår dialekt. Jag får hjälp dem lite på traven..

• ladymarmelade

Som Silje sa, Sissel Kyrkjebö skulle ju vara jättefint om du hittade nån sång som du fastnade för med henne...
    LYCKA TILL!
    Nu måste jag lägga mig så jag inte ser ut som sju svåra åt imorgon när jag ska fria

• ladymarmelade

sju svåra ÅR skulle det ju stå...

• Silje21

Sen har ju Björn Eidsvåg en fin sång som heter Skyfri himmel, men jag vet inte riktigt om det passar som sång i kyrkan.. Har inte lyssnad så nogrant på texten, men tror inte den handlar om kärlek... "ei hand å holde i" med Jörn Hoel är fin... jag sitter och funderar om det finns mera :)

Svar på tråden Låtar på Norska???