• Maria29

Norrbyskär?

Hej!
    Jag skulle vilja höra om det är någon som gift sig/ska gifta sig på Norrbyskär och som kan berätta lite om det. Vi kommer förmodligen att ha festen där och behöver lite info om övernattningsmöjligheter och festlokal för ca 60 pers. Är mycket förtjust i Värdshuset!

• Svar på tråden Norrbyskär?
  • Perhentian

Vi har bokat Hotell Norrbyskär i sommar (dvs värdshuset som numera ägs av samma som driver Hotell Kittelfjäll). Lokalen tar upp till 70 pers och eftersom det är hotell där finns det möjlighet till övernattning också. Kontakta Hotell Norrbyskär för mera info, de har tagit fram ett speciellt program för bröllopsfester. Kolla in www.norrbyskar.com för kontaktinfo.

Angående vigsel så är det Hörnefors församling du ska vända dig till. Tel: 0930-399 30.
    E-post hornefors.forsamling@svenskakyrkan.se

(Vi kommer inte att viga oss där.)

• Maria29

Tack! Vad bra! Vi ska inte gifta oss förrän 2006 (tänkte att vi skulle vara ute i god tid) så då kanske jag kan få höra sedan vad ni tyckte och om hur det fungerade! Vi ska inte heller viga oss på ön.

• Perhentian

Ja, då har ni gott om tid på er. Jag får återkomma nån gång i sommar och berätta hur det var.

Redan nu kan jag säga att deras ambitioner i alla fall låter lovande med en intressant meny och bra rekommendationer för hur man gör en trevlig fest. Däremot är det inte helt gratis direkt, men så är det å andra sidan rätt bekvämt att anlita en restaurang (jämfört med att bara hyra en lokal och fixa allting själv).

• Maria29

Jag håller med, det känns jätteskönt att köpa ett helt paket fast jag förstår att man får vara beredd att betala för det... får se hur mycket bara.. Vi bor numera i Stockholm så det är lite knepigt att planera på avstånd. Du får jättegärna berätta efteråt hur det gått! Lycka till med allt!

• Buff

Vi är också intresserade av Norrbyskär inför nästa sommar. Umeåman2005 (eller någon annan som bokat där) - ungefär var hamnar ni i kuvertpris?

• Jäännie

Jag hade väldigt gärna velat gifta mig på Norrbyskär men av praktiska skäl blev det i Övik istället. Men jag kan informera om att museet har alla rättigheter och deras gallerirum är ganska häftigt. Sen så är kapellet i gamla skolan väldigt vackert så innan ni bestämmer er kolla in det.

• Perhentian

Buff: Mellan 500 kr och 700 kr tror jag. Det är ganska stor frihet i att sätta ihop menyn och på det sättet kan man välja vilket slutpris man vill ha, om man ska ha alla delar (fördrink, förrätt, huvvudrätt, efterrätt, bröllopstårta, vickning) och vad som ska ingå i dom delarna.

Svar på tråden Norrbyskär?