Hotell, Dalarö
Är det någon som har något tips på vart man kan tillbringa bröllopsnatten i närheten av Dalarö/Gålö?
Någon som har erfarenhet av hotell Rosenön?
Är det någon som har något tips på vart man kan tillbringa bröllopsnatten i närheten av Dalarö/Gålö?
Någon som har erfarenhet av hotell Rosenön?
Dalarö strandhotell, har svit med jacuzzi och bastu.
Jag skrev ett inlägg tidigare som försvann...
Jag har själv ingen erfarenhet av Rosenön men jag har hört att det ska vara lite mer av en konferensanläggning än mysigt hotell. Har ni tittat på Smådalarö gård? Eller Hotell Bellevue? Eller Sjöliden på vägen mellan Dalarö och Gålö?
Nyfikna jag undrar naturligtvis om ni ska gifta er i Dalarö kyrka?
Tack för tipset om Sjöliden. De andra hotellen har jag kollat upp, men de tar inte bokningar så här långt i förväg (vilket man ju kan förstå).
Saken är den att vi tänkt gifta oss i Dalarö kyrka nu i september, men sen var allt uppbokat så nu skjöt vi på det tills nästa sommar istället. Därför ser jag till att vara i riktigt god tid denna gången!
Ska du (Jeja) också gifta dig i Dalarö kyrka?
Ja vi planerar att gifta oss i Dalarö kyrka i augusti 2006. Det är ett tag kvar alltså men det är kul att börja spåna lite på hur man vill ha det. Vet du hur långt innan man kan boka kyrkan? Var ska ni ha middagen? Hoppas att ni hittar ett bra ställe att tillbringa natten på.
*puffar upp*
jag är också nyfiken på om nån vet hur långt innan man kan boka dalarö kyrka..? vi funderar också så smått på den i juli 2006...
Puffar upp tråden idag med förhoppningen om att juni06 är här och kan svara på våra funderingar.
Ja, det är det som är kruxet. Man kan inte boka Dalarö Kyrka förrän efter årskiftet. Så vi får väl slåss om den då :)
Vi kommer ha bröllopsfesten i Fröbergs loge på Gålö. Den tar över 100 pers och man får fixa allt själv (vilket passar oss bra - vill inte ha en lokal som stänger kl 1 och där man måste köpa snordyra kuvertpris). Visst är det roligt att börja planera så här långt i förväg! Kul att ha nåt att ladda inför...
Rosenön är jättefint! Vi tänkte också gifta oss i aug 06 och har funderat lite på Dalarö, med alternativet att ha festen på Rosenön. Men det kostar antingen 1890kr per kuvert (inkl boende) eller 95 000kr att hyra hela rubbet! Lite väl dyrt, så nu vet vi inte riktigt. Vilken dag ska ni gifta er? Vi har siktat in oss på den 6 aug...
Vi planerar bröllop den 3e juni.
Vi planerar att slå till den 12:e augusti. Fröbergs loge låter ju bra. Vi letar också ställe där man kan fixa allt själv och det kryllar ju inte direkt av sådana ställen på Dalarö med omnejd. Segt att maninte kan boka kyrkan förrän efter nyår men det är som du säger juni06; vi får slåss om den ;). Hoppas att det går bra för alla med planeringen.
Jag kan också passa på att tipsa om Gålögården (ett alternativ om Dalarö kyrka skulle vara upptaget). Det är ett suerfint kapell i rött timmer med festlokal och 60 bäddar i anslutning. Bokning sker via Klubbensborg www.klubbensborg.nu Jag har inte varit där själv, men jag tror det ska vara bra. Där gäller också att man sköter allt helt själv.
Jag tycker att det såg jättetrevligt ut men tyvärr är det nog bara Dalarö kyrka som är aktuell för både min kille och mig. Vi har båda anknytning dit ut så därför är det där vi vill gifta oss. Tack ändå!
AndreaM eller någon anna som vet.. berätta mer om rosenön snälla om du varit i kontakt med dom.. De anordnar allstå även bröllopsfester och hur skulle ett upplägg hos dom se ut?.. jag har inte tänkt på den möjligheten så jag blev nyfiken...
Har varit på Rosenön tyckte också att det kändes mer som en konferensanläggning också svindyrt att hyra!!
Nej jag tror nog snarare att det är namnet som lockar där..
Vi planerar också bröllop ute på Dalarö, dock i juni 2006 och inte i kyrkan (så vi konkurerar inte om dagar där). Vi har kollat på att ha festen på Dalarö Skans www.dalaroskans.se Har jättefina festlokaler och man kan sitta utomhus om så vädret är fint. Har inte kollat upp vad det kostar ännu men det är nog deras egen mat som gäller där.
Jag har varit på Rosenön och det är en gammal konferensanläggning med långa mörka gångar som inte lämnar mycket till övers. Men läget är ju vackert. Har kompisars kompisar som har hyrt hela stället nu i juni för bröllop men jag kan nog säga att jag inte är avundsjuk, dyrt och inte så läckert.
Vi ska också gifta oss på Dalarö, 7 januari 2006. Vi har bokat Smådalarögård för festen, men jag har inte kommit så långt som att boka kyrkan. De har endast telefontid onsd och fred mellan 10-12... är det något som vet om det brukar vara väldigt fullbokat där. Är jag ute i god tid eller är jag sent ute?
åååh smådalarögård är så mysigt där förlovade jag mig...har sett bilder på vigslar där ser jättemysigt ut men tyvärr för dyrt för mig :(
Jag vill lägga till en sak om Rosenön,,jag skrev tidigare att det påminner om en konferenslokal och var svindyrt men jag glömde nämna att det faktiskt är jättevackert utvändigt med vackra omgivningar, vatten mm.
men..men frågan är om det väger upp..man får nog göra ett besök själv och avgöra så jag inte skrämmer bort någon..
Jag rekommenderar varmt Sjöliden! Där hade vi vår bröllopsfest förra året. Christel och Thomas (som ägarna heter) är helt fantastiska och ställer är väldigt familjärt och mysigt att vara på (bröllopsfest ska ju gärna vara lite intimt mysigt)