Johans Högtidskläder
Jag måste bara säga att jag tycker verkligen om den lilla damen på Johans högtidskläder på Linnegatan! Snäll, förstående, och ärlig, exakt det man behöver när man letar efter den perfekta brudklänningen ;)
Jag måste bara säga att jag tycker verkligen om den lilla damen på Johans högtidskläder på Linnegatan! Snäll, förstående, och ärlig, exakt det man behöver när man letar efter den perfekta brudklänningen ;)
Det tycker jag oxå, jag hittade min klänning där en Brides and Beauties nr 147 , jätte vacker, jag ska in och prova igen till helgen, jag tror jag har bestämt mig.
Servicen är jätte bra, trevlig och som du sa ärlig!
Vad valde du för klänning?
Kan inte annat än hålla med. Lagom "påflugen" (alltså inte alls påflugen egentligen, bara vänligt hjälpsam) och jättegullig.
När jag hämtade ut min klänning så fick jag ett strumpeband i present - ingen stor grej men ändå en trevlig gest!
Vad kul att det fungerade bra med brudklänningarna. Var dock själv där för att titta på frack med min blivande och fick mycket dålig service. Vi ville se lite olika frackar och fick svaret "frack har faktiskt funnits i över 100 år, det förstår ni väl att det inte är någon skillnad mellan olika frackar?!" Bad också att få titta på en frackskjorta, väst m.m. men expediten ville inte ta fram dessa eftersom "det finns ju bara en sorts skjorta, väst etc". Blev lite irriterade och gick till Remanns istället där vi fick jättebra service!
Kan ju inte hålla tyst tyvärr... Jag blev tyvärr inte alls väl behandlad av "den lilla damen".
Jag kopierar mitt svar i en annan tråd så slipper jag skriva allt igen...:
"Hmmm... nu har jag varit på Johan´s igen.
Förra gången jag var där hittade jag en klänning somjag tyckte jättemycket om. Velig som jag är ville jag dock tänka lite innan jag beställde den (de var tvugna att beställa in en annan storlek och det skulle ta ca 5 veckor). Jag fick med mig ett visitkort med klänningens "namn", vilken storlek jag ska ha samt att hon skrev med priset.
Nåväl, idag var jag tillbax med min mor som smakråd. Hon tyckte oxå att klänningen var fin så jag bestämde mig för att beställa. DÅ skulle tanten i affären plötsligt ha 10% extra eftersom det var en "stor storlek".(10%blir för min kassa ganska mycket, för klänningen var från början dyrare än jag tänkt mig, men jag har vant mig vid tanken)
Då jag påpekade att de inte sagt något om detta förra gången (trots att jag _frågat_ om det skulle kosta mig nåt extra att de fick beställa klänningen) sa hon ungefär:
"vi kunde ju inte dra alla detaljer för alla som inte ska beställa".
Vaddå detaljer? Priset är väl för fasiken ingen detalj???
Då jag sa att jag ville tänka på saken ytterligare en tid sa hon att
"du får nog besälla nu, för det tar tre månader att få in din storlek om leverantören inte har den i lager"..
Jaha.. om bara drygt 3½ månad är den stora dagen... "
Jättebra att ni fått bra hjälp för det behöver man verkligen i denna "djungel"...
Nu har jag beställt min klänning på annat håll så nu är jag OK igen. :)
ojj.. va tråkigt att det blev så för er..
hoppas det gick bättre nån annanstans!
magda>> va roligt att du hittade din klänning.. jag ska också ha min klänning från brides and beauties :) den e jättefin, men jag kommer inte ihåg vilket artikelnummer den har..
Jag haller med Elizabeth! Jag var helnojd med servicen dar. Vad jag gillade bast var att hon var arlig nar det gallde vad som passade mig och inte. Har ofta upplevt affarer dar alla ar ja-sagare, vilket jag tycker ar jattetrist.
va kul! Vilken blev det? Finns det med på Brides and Beauties hemsida?
*nyfiken*
joo.. det gör den, men jag gillar inte den på den bilden faktist... den ser så konstig ut. men om jag ska beskriva den så är den som omlott-åtdragen i midjan. och vid bysten så är det broderat nät. släpet är ganska långt och jättefint med broderade blommor. :)
Vilken är din då?
Här en till som är helnöjd med Johans. Fick kanonservice, kändes "personlig" och vilken vacker klänning jag fick tag i...jippi!!
jag har varit inne på johansH pesonalen var inte trevlig var jätte besviken för att har varit inne på remans där var det bättre servic t.om