• Majsan55

Saltön

Nej nu börjar Saltön mors och godbye.

• Svar på tråden Saltön
  • Vitklädd i vinter

Åh, jag har läst alla böckerna dom är så härliga!!

Dessutom så var jag på inspelningsplatsen i somras, så nu när jag tittar känner jag igen mig!! :)

Majsan55 har du oxå läst dem?

• MullesMys

Böckerna är helt ljuvliga
    Har även jag tillbringat några somrar i inspelningsmiljön så det blir en redig "nostalgi tripp" att se fram emot *suck* vad man längtar efter salta bad & varma klippor nu när snön yr runt knuten...

• Ananas

Den var söt... Läste i någon tidning att de kallade det "Saltkråkan för vuxna" och jag håller nog lite med om det! Många duktiga skådespelare med.

Längtar också till sommar och hav när man ser det där.
    Fast just nu är det vackert utanför också med vit fluffig snö men inte lika lockande att bada...

• micropop

Kollade också igår. Överlag bra men jag tyckte det var väldigt varierande kvalitet på skådisarna.
    Stämmer det att det är inspelat i Fiskebäckskil/Grundsund? Har varit där mycket, och tyckte att jag kände igen mig. Men många platser i Bohuslän ser ju ut så där. Åh, vad jag längtade till sommaren nu!

• Titrania

NEEJ! Missade jag första avsnittet??? Nån som vet om det går i repris? :(

• Majsan55

Nej jag har inte läst böckerna,visste inte att de fanns. Visst längtar man till sommaren.....

• Ananas

Titrania

Från SVTs hemsida

ons 2 mar
    23.20 Saltön
    Svensk dramaserie.
    * Från 28/2 i SVT1. Även i SVT1 5/3
    * Text-tv sid 199

lör 5 mar
    14.00 Saltön
    Svensk dramaserie.
    * Från 28/2 i SVT1
    * Text-tv sid 199

• Vitklädd i vinter

micropop:
    Jo det stämmer att det är inspelat i Fiskebäckskil/Grundsund.

Det är roligt att se hur det framställs på tv, man har ju en bild framför sig när man läst böckerna.

• Ellte

Nu har jag precis sett min inspelning från igår...och är...hmm..halvbesviken :( Hade iofs inte väntat mig nåt annat eftersom jag blev totalt KÄR i böckerna som jag lyssnade på på CDbok i somras.... Ingen bra förutsättning för en serie mao ;)

Svar på tråden Saltön