• mia_maj2006

Var mäter man midjan?

Kan någon berätta för mig var man ska mäta midjan när man ska beräkna sin storlek? Jag tänkte skicka efter en klänning från USA och måste därför kunna räkna ut vilken storlek jag har. Det skiljer rätt mycket mellan smalaste och tjockaste stället på min mage...

• Svar på tråden Var mäter man midjan?
  • lillsmurf

där du e som smalast, skulle jag säga, på mig ca 5 cm ovanför högsta punkten på höftbenet, vet inte om du riktigt förstår vad jag menar?!?!

• mia_maj2006

Problemet är att jag är som smalast precis under revbenet och jag vet inte om det är för högt upp för att mäta. Sedan har jag som en liten kulmage under eftersom jag ganska nyligen fått barn.

• inte min tur än

Om jag har förstått det rätt ska man mäta precis mellan höftbenet o där revbenen slutar. Kan var lite svårt att se vart som är mitten men det går!

• lillsmurf

det är nog nånstans där i området så att säga mitt imellan nedersta revbenet och högsta punkten på höftbenet, försök kolla på någon svensk sida där man kan handla på postorder de brukar ha bilder på vart man mäter nånstans, kolla h&m rowells, eller ellos eller nåt?

• lillsmurf

gå in på ellos och under kundservice har du mått tabell där ser du hur du mäter, det är ellos.se

• Cybermamman

Min m2b hälsar att om det är där han är som smalast så blir det runt halsen...

• inte min tur än

Cybermamman
    Är han säker på att det är hans smalaste kroppsdel?:)

• Cybermamman

Jaa säger han...nu blir jag allvarligt oroad...

• lillsmurf

det är klart det är stortån!!!!

• annaglitter

om inte långtån då den brukar vara lång och smal

• annaglitter

lillsmurf ska inte du packa :)

• lillsmurf

jo, har packat det mesta!

• goda fen

UNgefär där navlen sitter är midjan.
    VI är idag så vana vid lågt skurna byxor och kjolar att vi tror att midjan sitter längre ned.
    På en standard stl då man är 168 lång sitter midjan 40 cm ned från stora nack kotan (den kota som sitter precis innan halsen börjar)

:)

Svar på tråden Var mäter man midjan?