• Ellebelle

Lady Comp

Ni som använder Lady Comp som preventivmedel, berätta gärna hur det är att leva med det. Är det t.ex jobbigt att alltid bli väckt varje morgon och aldrig få sova tills man vaknar? Blir sexlivet jobbigt? Måste man planera det mycket? Har ni någon kompletterande preventivmetod, ex kondom eller avbrutet samlag, eller "kör ni på" som ni vill och känner för? Är det krångligt? Vilka är fördelarna och vilka är nackdelarna?

Berätta massor

• Svar på tråden Lady Comp
  • Ellebelle

En till fråga. Om man ätit p-piller och slutar med det, när vet man att ens cykel är normal igen och man kan börja med lady comp?

• SYL

Vadda, tar man tempen varje morgon en viss tid? Har axa funderat pa en san..

• SYL

Ellebelle => de flesta svaren pa dina fragor finns pa deras hemsida! Surfade runt lite dar nyss. Tror axa att om man ska ha sex pa en rod dag ar det nog bast att anv kondom..

• Ellebelle

Jo, jag har läst en del där. Men jag undrar också över frågor som att spermier ju överlever i slidan i flera dagar, och om det då går över från att vara en grön dag till en röd dag, finns det risk för graviditet då? Också ville jag ha lite personliga erfarenheter, inte bara allmänna som står på hemsidan. Det verkar inte vara så vanligt med det här preventivmedlet i Sverige, eller? Jag har sett att Norge har en egen hemsida på norska för ladycomp, babycomp och något som heter Pearl. Men inte vi :/

• annaglitter

Jag har använt mig av persona förut. Det enda jag tyckte var jobbigt var om jag missade att kissa på stickan och fick fler röda dagar pga det.
    Men tidsintervallen sträcker sig under så lång tid så det var bara dagar jag festat som det blev lite jobbigt att ställa klockan :)

• annaglitter

Ja man var tvungen att planera. Nu kan jag inte använda något annat preventivmedel men jag vet att många använder kondom när det är röda dagar.

Svar på tråden Lady Comp