• Sara Ek

Florist i Falun

Någon som kan ge förslag på en bra florist i Falun?

• Svar på tråden Florist i Falun
  • Floribunda

Hallenbergs eller Flora.

• lokatt

beror på vad du vill ha.
    magnolia kostar lite mer (har jag hört) men har en hel del ovanligare arrangemang. har sett bilder, och de har gjort en hel del snygga brudbuketter.
    blomsterriket är å andra sidan billigast, med ett bra utbud, men kanske lite mer "vanliga".
    sedan har du två "i" falangallerian, en innuti och en på utsidan. de är rätt jämbördiga, och "så där" dyra.

tror det är vad vi har, faktiskt

• Ei saa peitää

Blomsterriket gjorde min droppformade bukett och den blev jättefin. Har för mig att den och korsagen kostade runt 800 kr. Jag hittade en bild på en bukett i en Amelia tidning som hon gjorde efter.

• Mollie

Utan tvekan: MAGNOLIA! Ingen slår hennes kunskaper och service! Absolut ingen!

Själv köpte jag min bukett på Blomsterriket för att Magnolia int ehade öppnat då... Och är SÅ missnöjd med den. Jag hade beställt en vit bukett (rosor och grönt bara) och när mannen kommer med alla blommor till fotograferingen så är min bukett gjorda på vanliga 10-packs rosor... Huvva!!
    De som jobbar på Blomsterriket är långt ifrån alla floriser kan ajg säga, har en kompis som jobbat extra där och de är inte särskilt kompetenta heller...

Betala gärna 200 kr extra och gå till Magnolia i så fall! Då vet du vad du får!

• Percy

Min kompis gjorde sin bukett med vita orkidéer och rosor hos Blomsterriket och den var vansinnigt vacker och inte speciellt dyr, så jag har svårt för att dissa dem rakt av. Den buketten finns att beskåda på förstasidan på www.adorafoto.com

Svar på tråden Florist i Falun