Fotvårtor
hur får man bort fotvårtor? Har hört att det kan hjälpa att pensla på nagellack. Någon som vet?
Hjälper apotekets medel?
hur får man bort fotvårtor? Har hört att det kan hjälpa att pensla på nagellack. Någon som vet?
Hjälper apotekets medel?
På Apoteket finns "plåster" som hjälper. Jag hade en envis vårta under foten som vägrade ge med sig. Jag testade "plåstren" och vårtan försvann på två veckor. Jag kommer inte ihåg vad de heter, men de är runda, blå, finns i olika storlekar och kostar runt en hundralapp.
Ruttan:
Vet du om man kan använda dom när man är gravid?
Jag brukar annars använda ett starkt medel som man penslar på, men det blev jag avrådd ifrån, men dom nämnde inte att dom här plåstren finns (var på apoteket och frågade).
Naturapoteket säljer Wartner. Med denna fryser man själva bort vårtan. Hej!
När jag var liten hade jag problem med vårtor. Jag hade ca. sammanlagt 15 vårtor på mina fötter. Jag provade alla sorters medel, en av dem var nagellack. Effeketen av det är att de kvävs eftersom de inte får något syre, dessutom smittas vårtorna inte eftersom de har en hinna över sig. Tack vare denna metod blev jag av med vårtorna. Hoppas att det gå lika bra för dig!
Vet du! Gräv gräv varenda dag tills det blöder. (vad sadistiskt det lät) kom åt de svarta trådarna och klipp. Det roliga med vårtor är att när man får bort en följer övriga ofta med på köpet. Så här gjorde jag iallfall och fick bort skiten på en månad
Nickolina - Gör inte det hemskt ont?
Jag avråder starkt att "gräva tills det blöder". Vårtviruset följer med blodet & du kan bli tom smittat på andra håll med!
Jag hade lågt immunförsvar innan & därför hade problem med vårtor. För mig funkade borttagning med laser. De kom aldrig tillbaka heller (håller tummarna). Nu har det gått 2,5 år.
Det kostar men är effektivt sätt & går fort!
Lycka till,
Carma
Jag testade en slags plåster från apoteket för flera år sen och blev av med alla mina fotvårtor på ett par veckor. Hade verkligen massor av vårtor den gången men använde bara plåstret på de största och restern fösvann samtidigt.
Fick för lite drygt ett år sen några vårtor igen och försökte förra året med plåster från apoteket igen, men den gången fick jag inte det att funka. Fast jag tror inte jag gjorde exakt som man skulle göra, så jag ska nog försöka igen.
Annars har jag hört att tea tree oil ska vara bra (fast vet inte riktigt exakt hur man ska använda det) och likaså bananskal, men det tycker jag verkar lite omständigt.
Klart det gör liite ont! fast inte så farligt ändå. det mesta är ju utan känsel jag gjorde det alltid i duschen så att det spolades rent hela tiden. jag har världens lägsta smärttröskel så om jag klarar det så..
Nickolina - Hur gör du då? Vad gräver du med? Hur ofta?
Ta en fotfil och fila på vårtan efter att du har suttit i forbad (för att mjuka upp huden lite). Fila inte tills det börjat blöda, men näst intill och ta sedan på vårtmedel som finns på apoteket och sätt ett plåster på! Man behöver lägga ner lite tid på en sån behandling, men på mig försvann det efter en månad eller så.
Annars finns det ju i alla fall ett "husmorsknep" - ta en bit (så den täcker vårtan) av insidan på ett bananskal (den sidan som är mot bananen) och sätt den mot vårtan. Sätt et tplåster på (eller två, hur mpnga som nu behövs för att den ska sitta fast) och en strumpa. Fortsätt tills vårtan har försvunnit.Tydligen ska detta fungera riktigt bra, har dock inte provat själv. Lycka till!
Har dragits med fotvårtor mer eller mindre i ca 6år men nu äntligen har de börjat försvinna! Det hela slutatde med att jag fick uppsöka en hudläkare som ca var tredje vecka frös dem med flytande kväve (-210 celsius) och jag penslade på med apotekets (starka) vårtmedel mellan gångerna! Frågade han lite om det där frysmedlet som finns att köpa på naturapoteket men han rekomenderade det inte för det höll för högt temp så de infekterade virus cellerna dör inte. Sedan skall du absolut inte fila på dom...ajajaj inte bra! Jag gjorde det misstaget själv och det resulterade i 4 nya vårtor p.g.a att de infekterade cellerna spred sig till den närliggande huden!
Lycka till med de irriterande små rackarna
/Mally